بهشتی‌پور در گفت‌و‌گو با پرسون؛

برخی با ظاهر انقلابی به مراکز هسته‌ای ایران نفوذ کردند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص وقوع خرابکاری در مراکز هسته‌ای ایران گفت: فرد نفوذی ظاهر غیرمعمولی ندارد. وی مانند یک آفتاب پرست خود را هماهنگ با محیط می‌کند و همچنین مثل خفاش شب در تاریکی نفوذ کرده و به مکان‌های غیرقابل تصور ضربه‌ می‌زند.
تصویر برخی با ظاهر انقلابی به مراکز هسته‌ای ایران نفوذ کردند

حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص تکرار نفوذ در مراکز هسته‌ای ایران به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: این موارد نشانه نفوذ دشمن در داخل ایران است. نفوذ جلوه‌های مختلفی دارد؛ در اکثر مواقع افراد با ظاهرسازی و انقلابی نشان دادن خود، اعتماد دیگران را جلب کرده، وارد یک مجموعه شده و با سوء استفاده از موقعیت خود ضربه می‌زنند.

بهشتی‌پور تصریح کرد: بدون شک این افراد هیچ علاقه‌ای به وطن خود ندارند و به دنبال منافع مادی می‌باشند؛ زیرا پول کلانی از دشمن‌های ملت ایران دریافت می‌کنند.

وی افزود: به دلیل ظاهرسازی و اظهار شعارهای تند از سوی افراد نفوذی؛ برخی فریب آنها را می‌خورند. اما جامعه باید در این زمینه آگاه باشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: افراد نفوذی با شیوه‌های متفاوتی اهداف خود را اجرا می‌کنند؛ دانشمندان هسته‌ای به غیر از شهید علیمحمدی که یک موتور را منفجر کردند؛ با روش یکسان که چسباندن بمب به خودروی حامل آنها بود؛ به شهادت رسیدند.

بهشتی‌پور با اشاره به مورد تورقوزآباد، گفت: دسترسی، شناسایی و نفوذ این مراکز عجیب است. البته در این مورد به موضوع خاصی دست نیافتند؛ زیرا یک انباری مربوط به چندین سال قبل بود. اما به هر حال نفس کار، نشان دهنده نفوذ عمیق است.

وی بیان کرد: در مورد اخیر در ساختمان کرج از شیوه پهبادی استفاده شده و ضربه مهمی نبوده؛ اما چگونگی طراحی و اجرای آن موضوع مهمی است. خسارت جزئی به معنای بی‌اهمیتی حادثه نیست و باید با پیگیری، مجاری نفوذ مسدود شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: مقابله با نفوذ صرفا کار دولت نیست؛ بلکه نظام جمهوری اسلامی باید وارد میدان شود. ضمن این که مردم نیز باید هوشیار باشند و فریب ظاهرسازی افراد را نخورند.

بهشتی‌پور گفت: فرد نفوذی ظاهر غیر معمولی ندارد. وی مانند یک آفتاب پرست خود را هماهنگ با محیط می‌کند و همچنین مثل خفاش شب در تاریکی نفوذ کرده و به مکان‌های غیرقابل تصور ضربه می‌زند.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به حدیث پیامبر، تأکید کرد: از پایین تا به بالا تمام افراد مسئول هستند و باید به جای فرافکنی یک اقدام نظام‌مند برای مقابله و تکرار نفوذ انجام دهیم.

322189