در اولین روز نشست آستانه صورت گرفت؛

رایزنی‌های هیئت ایرانی برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه

در اولین روز شانزدهمین نشست بین‌المللی آستانه، هیئت کشورمان به ریاست مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، دیدار‌هایی با هیئت‌های سوریه، روسیه، ترکیه و نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه انجام داد.
تصویر رایزنی‌های هیئت ایرانی  برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه نشست‌های بین‌الملل برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه، شانزدهمین نشست بین‌المللی آستانه با حضور هیئت‌های سوریه - معارضه، کشور‌های ضامن ایران، روسیه، ترکیه و کشور‌های ناظر عراق، لبنان، در تاریخ ۱۷ - ۱۶ تیرماه سال جاری در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

در اولین روز این نشست، هیئت جمهوری اسلامی به ریاست علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار‌هایی با هیئت‌های سوریه، روسیه، ترکیه و گیر. او. پترسن نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه انجام داد.

در این دیدار‌ها اهم تلاش‌ها در زمینه ثبات سیاسی در سوریه، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، تلاش برای برگزاری ششمین نشست کمیته قانون اساسی در ژنو، موضوع گذرگاه‌های مرزی، تحریم‌های آمریکا علیه سوریه و نیز موضوع بازداشت‌شدگان و سایر موارد ذیربط، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیئت جمهوری اسلامی ایران در این نشست‌ها مواضع خود مبنی بر مبارزه با تروریسم، کمک‌های بشر دوستانه، ادامه تحریم‌های امریکا بر علیه سوریه را مطرح کرد.

این اولین نشست مذاکرات روند آستانه - نورسلطان پس از شیوع کرونا است.

322153