رئیس مجمع نمایندگان یزد:

اراده‌ای در ساماندهی وضعیت اتباع وجود ندارد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه بهترین راهکار تامین امنیت، مردم محور کردن آن است، گفت: اراده‌‌ای در ساماندهی وضعیت اتباع وجود ندارد.
تصویر اراده‌ای در ساماندهی وضعیت اتباع وجود ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدصالح جوکار در نشست بررسی وضعیت و مشکلات شهر حمیدیا که با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان و شهر حمیدیا برگزار شد با انتقاد از عدم رعایت برخی پروتکل‌های بهداشتی در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر در شرایط سختی به لحاظ کرونا به سر می‌بریم و باید همه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه لازم را داشته باشیم تا برای مردم مشکلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: نفس برگزاری چنین جلساتی خیلی خوب است و زمینه رفع مشکلات مردم را فراهم می‌کند ولی باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که این جلسات زمینه شیوع کرونا را فراهم نکند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه الحاق حمیدیا به شهر یزد دوباره محقق نشد و عدم الحاق برای این منطقه بسیار خوب است بیان کرد: یقینا اگر این الحاق انجام می‌شد، مسائل این شهر در حاشیه قرار می‌گرفت و با مشکلات زیادی روبرو می‌شد.

جوکار افزود: با توجه به مشکلاتی که در این نشست مطرح شد، لازم است تمام مشکلات به صورت دسته‌بندی مکتوب شود و در نشستی با حضور مسئولان ادارات مرتبط، صورتجلسه‌ای برای رفع مشکلات تدوین شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث امنیت نشستی با فرمانده انتظامی استان، دادستان‌های مختلف استان داشتیم و یکی از مباحث اصلی مطرح شده در این نشست سرقت و ناامنی‌هایی است که ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و قطعا اگر امنیت برقرار نباشد قطعا توسعه رخ نمی‌دهد و نارضایتی‌های زیادی به وجود می‌آید.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی از نیروی انتظامی خواستار برقراری گشت‌های مرتبط و منظم شد و راهکار اصلی برای ایجاد امنیت را به دلیل کمبود امکانات نیروی انتظامی، مردمی شدن آن دانست.

جوکار بهترین امنیت را امنیت مردم محور دانست و ادامه داد: در ابتدای انقلاب با وجود مشکلات زیادی که داشتیم از ظرفیت بسیج در همین رحمت آباد استفاده شد و امنیت کامل برقرار بود ولی الان از این ظرفیت بهره‌گیری نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مطرح شده در این نشست وجود اتباع غیرمجاز در محل است گفت: یکی از مشکلات این است که ما خودمان خانه‌هایمان را به اتباع اجاره می‌دهیم و بعد از وجود آنها گلایه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اجاره منزل به افغانی‌های غیرمجاز 6 ماه زندانی دارد گفت: مردم این قانون را نمی‌دانند و از طرف دیگر قانون هم اجرا نمی‌شود به همین دلیل الان به راحتی اتباع غیرمجاز در همه جای شهر خانه کرایه می‌کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بحث پلمپ‌ضایعاتی‌های غیرمجاز و ساماندهی واحدهای مجاز را مربوط به چندسال پیش دانست و گفت: مصوبه‌ای در این زمینه وجود داشت ولی هیچ زمانی به یکباره با این واحدها برخورد نمی‌شود در حالی که می‌توان بدون هیچ مشکلی واحدهای ضایعاتی را به خارج از شهر منتقل کرد.

جوکار به ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست مربوط به این تخلفات بود که در این زمینه به نظر من کمیسیون ماده 100 به محل درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل شده و در مجلس درحال تغییر این کمیسیون هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد به اقدامات صورت گرفته در سطح شهر حمیدیا به ویژه برای بانوان اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت تداوم این اقدامات خوب خاطرنشان کرد: شهرداری حمیدیا باید به الگویی در سطح استان برای جلوگیری از تخلف ساختمان‌سازی تبدیل شود.

وی گفت: به دنبال ایجاد درآمد پایداری برای شهرداری‌ها هستیم که دیگر نیازی به استفاده از منابع کمیسیون ماده 100 نداشته باشند و این کمیسیون واقعا به سمت جلوگیری از تخلفات حرکت کند.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

321781

مطالب مرتبط