رضوانی در گفت‌و‌گو با پرسون تأکید کرد؛

نقش و اهمیت انتخاب وزیر صمت در دولت جدید

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیسی باید بلافاصله بعد از تشکیل کابینه، آثاری از اعمال مدیریت صحیح و جهادی را به مردم نشان دهد.
تصویر نقش و اهمیت انتخاب وزیر صمت در دولت جدید

غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، بیان کرد: اولویت اول شکل گیری دولت توسط رئیسی است. در مرحله بعدی ایشان باید افراد انقلابی، فسادستیز و مدیران جهادی را برای تصدی مسئولیت‌ها انتخاب کنند.

رضوانی در خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: وزیر صمت در دولت آینده باید به وظایف خود در خصوص تنظیم بازار به صورت جدی عمل کند؛ به گونه‌ای با برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم در کمترین زمان ممکن تأمین شود.

وی ادامه داد: وابستگی به خارج در خصوص واردات نهاده‌ها نیز باید در درازمدت کاهش یابد. حداقل معیشت‌های مردم باید در داخل کشور بدون نیاز به خارج فراهم شود و بازار تنظیم و کنترل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که برای تنظیم بازار نیاز به روش‌های پیچیده و جدید نیست؛ افزود: باید سامانه‌های موجود مورد بهره برداری قرار گیرد و شبکه توزیع شفاف شود. این سامانه‌ ها مراحل سفارش، خرید، ترخیص از گمرک و حمل و نقل یک کالا را مشخص می‌کند.

رضوانی بیان کرد: شفافیت از طریق کارکرد این سامانه‌ها ایجاد می‌شود و کسی نمی‌تواند به بهانه تأمین کالاهای اساسی ارز دولتی دریافت و کالاها را به قیمت ارز آزاد به فروش رساند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: رئیسی باید بلافاصله بعد از تشکیل کابینه، آثاری از اعمال مدیریت صحیح و جهادی را به مردم نشان دهد.

321707