خاموشی‌ها مسئولان وزارت نیرو را به مجلس کشاند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم اینکه در ایام سرکشی به حوزه‌های انتخابیه هستیم، به دلیل اهمیت موضوع خاموشی‌ها، روز چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای با معاونان وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر و معاون وزیر در حوزه آب خواهیم داشت.
تصویر خاموشی‌ها مسئولان وزارت نیرو را به مجلس کشاند

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی نخعی با اشاره به جلسه روز چهارشنبه کمیسیون انرژی پیرو قطعی برق در کشور گفت: قطعی‌های مکرر برق در چند روز اخیر و بعضاً خارج از برنامه و البته در کنار آن قطع آب و حتی تلفن همراه مشکلات بسیار زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه مردم گلایه‌های به حقی را مطرح می‌کنند، بیان داشت: قطعی برق ۸ الی ۹ ساعته و بیشتر مشکلات زیاد و نارضایتی‌های را در بین مردم به وجود آورده و به همین دلیل کمیسیون انرژی تصمیم گرفته به‌رغم اینکه در ایام سرکشی به حوزه‌های انتخابیه هستیم، به دلیل اهمیت موضوع خاموشی‌ها، روز چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای با معاونان وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر و معاون وزیر در حوزه آب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه علل شرایط به وجودآمده در حوزه برق بررسی خواهد شد،بیان داشت: همینطور در این جلسه شنوای برنامه دوستان برای حل مشکلاتی که مطرح شد خواهیم بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طبیعتا ما در حال حاضر باید روی اقدامات کوتاه‌مدت تمرکز کنیم، بیان داشت: کمیسیون انرژی مدتهاست که پیگر اقدامات بلند مدت در حوزه برق است و اما در حال حاضر باید روی اقدامات و برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت تمرکز کنیم.

نخعی تصریح کرد: متاسفانه رکورد مصرف برق در کشور روز گذشته به عدد ۶۶ هزار مگاوات رسید. ما اصلا در هیچ روزی در کشور چنین عددی را تجربه نکرده بودیم لذا این عدد،عدد بسیار بالایی است و تقریباً بیش از ۱۰ هزار مگاوات اختلاف داریم با تولید برق در کشور، یعنی توازن بین تولید و مصرف در حوزه برق بیش از ۱۰ هزار مگاوات است.
نخعی تاکید کرد: در حال حاضر نیروگاه‌های برق تمام وقت فعالیت می‌کنند و تمام برقی که توسط نیروگاه‌ها تولید می‌شود به داخل مدار وارد می‌شود و در یک شرایط کاملاً حدی هستیم و کوچکترین اتفاق و کوچکترین مشکلی که به لحاظ فنی به وجود بیاید، بلافاصله باعث ایجاد مشکل می‌شود و نتیجتا قطعی ناخواسته و قطعی‌های خارج از برنامه را به وجود می‌آورد بنابراین شرایط، شرایط خاصی به لحاظ فنی است و این مسئله طبیعتا تبعات اجتماعی خود را دارد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: همچنین در این جلسه دوستان باید بیایند و توضیح دهند که در مدیریت توزیع برق قرار است چه برنامه‌ای را اعمال کنند، حالا بماند کوتاهی یا و کاستی‌هایی که منجر به این شده که ما نتوانیم به ظرفیت‌های تولیدی به مانند انرژی‌های تجدیدپذیر و نیروگاه‌های حرارتی که در قانون پیش‌بینی شده برسیم. همچنین در بحث مدیریت توزیع باید ببینیم دوستان چه برنامه‌ای دارند و چرا به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمی‌شود که این نارضایتی‌ها به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه می‌شود این نارضایتی‌ها را کمتر کرد و کاهش داد، گفت: همچنین در شرایط اضطراری موجودی طبیعتا دو کار در اولویت است؛ یک مدیریت توزیع برق که این را باید دولت انجام دهد. دوم کاهش مصرف که این مسئله باید با تشویق مردم در قالب رسانه‌ها صورت پذیرد چراکه این وضعیت مختص یک روز و دو روز نیست و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده حداقل ما تا یک ماه دیگر این شرایط را خواهیم داشت؛ بنابراین لازم است که این شرایط را مدیریت کنیم.

321509

نظرات شما ( 1 نظر )

حمید |
سه شنبه 15 تیر 140001:03
مسؤولان جمهوری اسلامی همه دروغ می‌گویند. همه ساله این هنگام صادرات برق داشتیم خاموشی هم در کار نبود. امسال استخراج رمز ارز برق کشور را می‌بلعد تا مخارج حزب‌الله و حشدالعبی و بقیه تامین شود