سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان؛

خرید تضمینی محصول راهبردی سه هزار تنی شد

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان از خرید بیش از سه هزار تن محصول راهبردی گندم از کشاورزان این استان در ۱۵ روز اخیر خبر داد.
تصویر خرید تضمینی محصول راهبردی سه هزار تنی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ولی الله زمانی افزود: از ۳۰ خرداد ماه سال‌جاری تا پایان ۱۳ تیرماه جاری بیش از سه هزار تن محصول گندم خریداری و در سیلوهای استان تخلیه شد.

وی یادآوری کرد: ارزش بهای این میزان محصول راهبردی بیش از ۱۴ میلیارد تومان است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: تاکنون ۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان از بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

زمانی اظهار داشت: امسال ۳۶ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سطح شهرستان‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها و سهولت دسترسی کشاورزان آماده و این مراکز به تفکیک شهرستان تعیین و اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد مراکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سطح استان زنجان پراکنده و گسترده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: در سالجاری هر کیلوگرم گندم معمولی از کشاورزان استان با نرخ ۵۰ هزار ریال به نرخ مصوب دولتی خریداری می‌شود که از این مبلغ ۱۰ هزار ریال تشویقی است.

زمانی تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال ۱۵۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان زنجان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

سال گذشته در سطح استان زنجان حدود ۳۵۰ هزار تن گندم، سال ۹۸ در استان زنجان ۲۴۹ هزار تن گندم به ارزش چهار هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال خریداری شد.

در سال ۹۷ رکورد خرید گندم در استان زنجان با خرید ۴۵۵ هزار تن از این محصول شکسته شد.

زنجان سال ۹۵ در تولید گندم رتبه هشتم و در ذخیره سازی این محصول راهبردی نیز جزو استان‌های رده بالای کشوری بود.

منبع: ایرنا

311301