مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان:

تشکل فراگیر مرکز بین‌المللی ملیله ایران راه‌اندازی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان از راه‌اندازی تشکل فراگیر مرکز بین‌المللی ملیله ایران در زنجان بر اساس تفاهم‌ نامه این اداره‌کل با یک شرکت، خبر داد.
تصویر تشکل فراگیر مرکز بین‌المللی ملیله ایران راه‌اندازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، امیر ارجمند افزود: براساس تفاهم‌نامه بین شرکت تجاری‌سازی فناوری و تعاملات آفتاب و اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان برای حمایت از هنر - صنعت ملیله در شهر زنجان، تشکل فراگیر مرکز بین‌المللی ملیله ایران راه‌اندازی می­‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز بین‌المللی ملیله ایران، تعاملات ملی در راستای توسعه پایدار و همه‌جانبه هنر صنعت ملیله در ایران را ایجاد خواهد کرد که این امر باعث اعتمادسازی خریداران، سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات بیشتر ملیله می‌­شود.

این مسئول ادامه داد: طرفین این تفاهم‌نامه توافق کردند تا با همکاری یکدیگر و با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی، اولین تشکل فراگیر مرکز بین‌المللی ملیله ایران با محوریت ملیله زنجان ایجاد کنند که منجر به حمایت‌های بیشتر از صنایع‌دستی استان، هنرمندان این حوزه، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان شده و به معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی کمک می‌کند.

ارجمند یادآور شد: این تشکل محلی برای حضور متفکران، اندیشمندان و هنرمندان کشور با مرکزیت زنجان به‌ عنوان شهر جهانی ملیله خواهد بود که یک تشکل فراگیر و حقوقی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار کرد: ایران جزو سه کشور تولیدکننده بزرگ صنایع‌دستی در دنیا در کنار کشورهای چین و هندوستان قرار داشته و ایران نیز متعاقباً سابقه بسیار طولانی در بحث تولید صنایع‌دستی دارد.

گفتنی است پیش‌ از این تفاهم‌نامه‌ای با شرکت تجاری‌سازی فناوری و تعاملات آفتاب در صادرات ملیله در کشور عمان انجام شد.

منبع: ایسنا

310972