طی سه ماهه نخست سال جاری؛

اشتغال‌زایی برای 256 مددجوی زنجانی فراهم شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از ایجاد اشتغال برای ۲۵۶ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با اعتباری بالغ‌ بر ۶ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان خبر داد.

تصویر اشتغال‌زایی برای 256 مددجوی زنجانی فراهم شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد ایجاد درآمد باثبات با محوریت اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت و توانمندسازی آن‌ها است، گفت: تحقق اهداف در کوتاهترین زمان ممکن و کمترین هزینه تکلیف مهم مدیریت هر سازمان است و غفلت از عنصر زمان و عدم آشنایی مدیران با فنون مبارزه با آفات زمان رسیدن به اهداف را با مشکل مواجه می‌کند.

او با اشاره به اینکه درمجموع ۲۵۶ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت در ۳ ماه نخست امسال ایجادشده است، افزود: ۲۱۰ فرصت شغلی از مجموع اشتغال ایجادشده از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال و ۴۶ فرصت شغلی جدید نیز با استفاده از ظرفیت‌های کاریابی در مناطق مختلف استان زنجان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.

صفری با بیان اینکه اشتغال از طریق کاریابی به‌عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی استان زنجان همچنان ادامه دارد، گفت: در ۳ ماه اول امسال ۴۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق مؤسسات و شرکت‌های کاریابی مشغول به کارشده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را استخدام کنند مورد تشویق این نهاد قرارگرفته و به همین منظور بسته‌های تشویقی گوناگونی برای این کارفرمایان در این بخش در نظر گرفته‌شده است.

او یکی دیگر از شیوه‌های جدید و موثر ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت را بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی دانست و گفت: یکی از مزیت‌های این طرح این است که مددجویان دغدغه تأمین مواد اولیه و همچنین فروش محصولات خودرا ندارند.

صفری بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۷۸ طرح اشتغال از طریق راهبران شغلی ایجاد شده است، افزود: در این نوع فرآیند اشتغالزایی راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و محصول تولیدشده را از مددجو تحویل گرفته و به فروش می‌رسانند و مددجویان نیز از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

صفری به نقشه راه سال که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام گذاری شده است اشاره کرد و افزود:پارسال ۴ هزار و ۴۵۷ فرصت شغلی و کاریابی با تسهیلاتی بالغ‌بر ۱۰۵ میلیارد تومان ایجاد شد و امسال نیز هدف‌گذاری شده که پنج هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی جدید با اعتباری قریب به ۲۰۷ میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان توجه به آموزش‌ها را در حوزه اشتغال مهم دانست و توجه به سامانه‌ها و کیفی‌سازی طرح‌ها در کنار کمیت، اهلیت و صلاحیت آن‌ها تأکید کرد.

منبع: روابط عمومی کمیته امداد

310955