پنجمین آژیر قرمز کرونا / وزارت بهداشت فقط شهرها را رنگ‌بندی می‌کند!

پیک پنجم کرونا دوباره در ایران آغاز شده و برگزاری کنکور سراسری و سفرهای تابستانی عملا بر آتش شیوع کووید ۱۹ دمیده است.
تصویر پنجمین آژیر قرمز کرونا / وزارت بهداشت فقط شهرها را رنگ‌بندی می‌کند!

به گزارش سایت خبری پرسون، در شرایطی که تهران و ۹۱ شهر دیگر به رنگ قرمز درآمده‌اند، ستاد مقابله با کرونا در عمل همچنان رفتاری منفعلانه داشته و جز رنگ‌بندی شهرها، ابتکارعمل جدیدی از خود نشان نمی‌دهد.

مهمترین انتقاد افکارعمومی از ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت دولت روحانی، ناتوانی در واکسیناسیون عمومی است. با اینکه چندین مدل از واکسن‌های داخلی مجوز تزریق اضطراری گرفته‌اند، در عمل هنوز هبری از واکسن نیست و مسئولان وعده تزریق واکسن در شهریور را می‌دهند.

با اینکه هنوز دولت رئیسی استقرار نیافته و رایزنی‌ها برای چینش دولت ادامه دارد، افکارعمومی انتظار دارند رئیس‌جمهور منتخب، موضع مقتدرانه‌ای در برابر وضعیت کرونا اخذ کند. رئیسی در سخنرانی مشهد خود بعد از پیروزی در انتخابات، خواستار واکسیناسیون به صورت "سریع، فوری و انقلابی" شد اما هنوز این خواسته محقق نشده است.

انتظار می‌رود دولت روحانی در هفته‌های پایانی از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای کنترل کرونا استفاده کند و دولت رئیسی را در اوج بحرانی که سلامت و اقتصاد را هدف گرفته، رها نکند

نمایندگان مجلس نیز که پیش از انتخابات حساسیت بیشتری در قبال عملکرد دولت روحانی در قبال واکسیناسیون داشتند، این روزها سکوت کرده‌اند و به نظر نمی‌رسد برنامه مشخصی برای کمک به دولت برای عبور از موج جدید کرونا داشته باشند.

پس از آنکه نام مخبر که چهره اصلی واکسن کروناست، برای برعهده‌گیری پست معاون اولی دولت رئیسی مطرح شد، منتقدان مواضع محتاطانه‌تری در قبال دلیل عدم عرضه واکسن به بازار اتخاذ کردند. اما تکذیب این خبر در روز گذشته، شاید باعث کاهش تعارفات درباره دلیل تاخیر چندباره واکسیناسیون عمومی شود.

در تازه‌ترین تصمیمات، ستاد مقابله با کرونا اقدام به جلوگیری از ورود مسافران از برخی کشورها به ایران کرده، اما معلوم نیست این دست اقدامات حداقلی بتواند موج تازه کرونا را مهار کند.

انتظار می‌رود دولت روحانی در هفته‌های پایانی از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای کنترل کرونا استفاده کند و دولت رئیسی را در اوج بحرانی که سلامت و اقتصاد را هدف گرفته، رها نکند.

310813