درخواست نماینده مردم کرمان و راور برای قرنطینه شدن کرمان

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا ظرف یک سال و نیم گذشته موش و گربه بازی در آورده است، گفت: تصمیمات متغییر این ستاد مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.
تصویر درخواست نماینده مردم کرمان و راور برای قرنطینه شدن کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، محمدمهدی زاهدی ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: ستاد ملی کرونا موش و گربه بازی درآورده است؛ وقتی ستاد ملی کرونا اجازه می‌دهد که مردم در شرایط شکننده به مسافرت بروند، نتیجه اش این می‌شوند که کرونا با سرعت بیشتری منتشر می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با گلایه از مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: محدودیت‌های اعمال شده متناسب با شرایط اجتماعی نیست.

زاهدی با بیان اینکه تصمیمات متغیر ستاد ملی کرونا باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مردم شده است، گفت: در کشور ما واکسیناسیون با سرعت خیلی کمی در حال انجام است و هنوز در مرحله افراد بالای ۷۰ سال قرار دارد و همچنان مدارس تعطیل است در حالی که در سایر کشورها واکسیناسیون به اتمام رسیده است و دیگر نگرانی بابت کرونا ندارند.

وی افزود: خودروهایی که غیرقانونی افغانستانی‌ها و سایر اتباع خارجی را وارد استان می‌کنند به راحتی در حال تردد هستند و به نیروی انتظامی اختیاری برای شلیک و جلوگیری از ورود این خودروها داده نمی‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به شایعات انتشار ویروس کرونا از طریق واردات انبه گفت: باید واردات میوه و دام از ورودی‌های مجاز وارد استان شوند و باید خیلی دقت شود که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.

زاهدی با اشاره به گلایه مندی مردم از تعطیلی اصناف اظهار کرد: افرادی هستند که با تعطیلی مغازه‌هایشان نان شب ندارند و چک‌هایشان پاس نمی‌شود. چرا باید جاهای شلوغ مثل آزمایشگاه‌ها، ادارات ثبت و اسناد و دادگستری با آن همه ازدحام مشغول به فعالیت باشند ولی مغازه‌ای که که در طول روز شاید تعداد اندکی به آن مراجعه می‌کنند تعطیل شود؟ باید تدبیری اتخاذ شود که مثلاً اوقاف این ماه را اجاره نگیرد تا بانک‌ها موعد چک‌ها را به تعویق بیاندازد.

وی گفت: خواهشم این است که تمامی مبادی‌های استان هم برای ورود و هم برای خروج سختگیرانه بسته شود و استان در حالت قرنطینه قرار بگیرد تا بتوانیم از این وضعیت بحرانی عبور کنیم.

منبع:مهر

310840