شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند از صرافی بایننس

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) روز جمعه اعلام کرد که به خاطر فعالیت بدون مجوز و ثبت نشده بایننس در این کشور، یک شکایت کیفری علیه این صرافی تنظیم کرده است.

تصویر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند از صرافی بایننس

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق ادعای این سازمان، بایننس از طریق وب سایت خود و بدون مجوز، مبادلات ارزهای رمزنگاری شده را انجام داده است. افزون بر این، مردم تایلند را به استفاده از خدمات این صرافی از طریق وب سایت یا صفحه فیس بوک “Binance Thai Community” تشویق کرده است؛ به همین خاطر می تواند تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

این سازمان نظارتی گفته است که روز 5 آوریل (16 فروردین) طی ابلاغیه ای به بایننس هشدار داده و خواستار پاسخی مکتوب از سوی آن شده است ولی این صرافی در مدت زمان مشخص شده هیچ پاسخی به این نامه نداده است.

این درحالیست که بایننس و شرکت های وابسته به آن در چندین کشور از جمله ایالات متحده ، انگلیس ، ژاپن ، جزایر کیمن و سنگاپور از سوی نهادهای نظارتی هشدار دریافت کرده اند. اما به نظر می رسد اقدام اخیر تایلند یکی از مهمترین اقداماتی است که تاکنون علیه بایننس صورت گرفته است زیرا این فقط یک هشدار نیست بلکه یک شکایت کیفری علیه این صرافی است.

طبق این دادخواست، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند مدعی شده است که صرافی بایننس قوانین رمزنگاری تایلند که تحت فرمان اضطراری مشاغل مرتبط با دارایی های دیجیتال تعریف شده است را نقض کرده است. به موجب این قانون، مدیران این صرافی ممکن است مجازاتی از جمله حبس برای مدت دو تا پنج سال و جریمه نقدی از 200000 تا 500000 بات (حدود 6000 تا 15500 دلار) و مجازاتی بیشتر از 10000 بات (310 دلار) برای هر روز ادامه فعالیت غیرقانونی خود دریافت کنند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: theblockcrypto

310713