مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد؛

مبارزه با سن غلات در سطح ۳۴ هزار هکتار از اراضی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: مبارزه با سن غلات در سطح بیش از ۳۴ هزار هکتار از اراضی فامنین انجام شد.
تصویر مبارزه با سن غلات در سطح ۳۴ هزار هکتار از اراضی

کاویانی دلشاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در گفت وگو با پرسون از مبارزه با آفت سن غلات در سطح بیش از ۳۴ هزار هکتار در اراضی این شهرستان خبر داد.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و مقام عالی وزارت بر حفظ محصول استراتژیک گندم در راستای تثبیت امنیت غذایی پایش مزارع از اواخر اسفند ماه در دستور کار کارشناس حفظ نباتات و شبکه مراقبت و پیش آگاهی سن غلات شهرستان قرار گرفت و ریزش سن در ۴ فروردین ماه سال جاری از اراضی غلات دیم شهرستان گزارش شد.

کاویانی دلشاد ادامه داد: با اطلاع رسانی های گسترده توسط اعضا شبکه مراقبت شهرستان با حضور در روستاها ارسال پیامک انبوه و درج پیام در شبکه های اجتماعی و نصب بنر، در سطح ۱۶ هزار و ۲۵۸ هکتار از اراضی این آفت سمپاشی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: با ادامه پایش مزارع پوره سن غلات در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری در سطح مزارع و با اعلام دستور مبارزه با این آفت از ۲۲ اردیبهشت ماه سمپاشی مزارع غلات در سطح شهرستان در مرحله پوره سن آغاز شد و در تاریخ ۲۱ خرداد ماه در سطح بیش از ۱۸ هزار هکتار پایان یافت.

وی بیان کرد: به منظور کاهش آفت سن غلات در سال زراعی آتی در بیش از یک هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع آلوده رها شده و کم بازده با تامین اعتبارات لازم از محل طرح جهش تولید و سازمان حفظ نباتات کانون کوبی سن غلات انجام شده است.

کاویانی خاطرنشان کرد: در راستای توانمند سازی بهره برداران و جوامع محلی و مشارکت همه جانبه برای کنترل و مهار به موقع این آفت و علف های هرز دوره های آموزشی (کارگاه، کلاس بازدید و دوره مهارتی ) به مدت 435 نفر روز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.

310708