هوای سه شهر استان مرکزی در وضعیت ناسالم است

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای سه شهر صنعتی این استان در روز پنجشنبه در وضعیت ناسالم قرار دارد.

تصویر هوای سه شهر استان مرکزی در وضعیت ناسالم است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، علیرضا محرابیان افزود: امروز پنجشنبه کیفیت هوا در شهرهای اراک و شازند برای همه گروه ها و در ساوه، برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز ( پنجشنبه) به ۱۴۶ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای اراک در ساعت ۸ صبح به ۱۸۰ رسیده که وضعیت هشدار و ناسالم برای همه گروه‌ها را نشان می‌دهد.

محرابیان عنوان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا هم به ۱۵۹ رسیده که نشانگر وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

وی گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۸ صبح امروز ( پنجشنبه) در ساوه به ۱۰۵ رسیده که در این شهر وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان مرکزی اضافه کرد: آلاینده مسئول هوا در سه شهر این استان، ذرات معلق ۲ و نیم میکرون و منشا آن گرد و غبار منطقه‌ای است.

محرابیان توصیه کرد: انتظار است مردم در روزهای ناسالم هوا از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

310347