آخرین وضعیت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین جزئیات بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در این کمیسیون را تشریح کرد.
تصویر آخرین وضعیت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در این کمیسیون، گفت: در چند روز گذشته جلسات سه شیفته ای را در کمیسیون برای بررسی این لایحه تشکیل داده ایم.

وی با بیان اینکه مصوباتی را در جلسات کمیسیون داشته ایم، افزود: از جمله این مصوبات حذف شرط 2 سال تجربه ورود به رتبه بندی و تعمیم رتبه بندی به همه معلمان،حذف محدودیت های دستیابی به رتبه ها بود.

نماینده آمل در مجلس با بیان اینکه یکی از مصوبات کمیسیون درباره توقف رتبه ها از 6 سال به 5 سال بود ادامه داد: البته این عدد برای معلمان مناطق محروم مرزی و عشایر 4 سال و برای نخبگان سه سال محاسبه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه تلاش براین است تا مصوبات کمیسیون را هرچه سریع‌تر به صحن علنی ارجاع دهیم، عنوان کرد:طبق مصوبه کمیسیون سقف سنوات دسترسی به رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم از 20 و 26 به 15 و 21 تقلیل یافته است و همچنین وزارات آموزش و پرورش باید پس از تائید شدن مصوبات مجلس در شورای نگهبان ظرف یک ماه آیین نامه مربوط را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی به تصویب هیات دولت برساند.

منبع : تسنیم

310266

مطالب مرتبط