بازار مردانه اشتغال در سمنان

براساس آمار رسمی مردها امسال در استان پهناور سمنان فرصت‌های بیشتری برای اشتغال پیدا کردند.
تصویر بازار مردانه اشتغال در سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان اظهار کرد: ۷۱ درصد افرادی که در سال جاری برای آنها شغل ایجاد شد، مرد هستند.

در سال جاری یک هزار و ۶۳۲ نفر جویای کار در سامانه کاریابی نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۵۹ درصد مرد هستند.

وی ادامه داد:۶۹ درصد نام نویسی کنندگان جویای کار در استان سمنان فاقد مهارت و ۵۴ درصد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از طرح های این استان برای کمک به مشاغل خانگی خبر داد و تصریح کرد: ۹۶.۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان جذب شد.

دبیر شورای اشتغال استان گفت: در بحث رصد اشتغال در سال ۱۳۹۹ ، ۱۱۱ درصد از تعهد اشتغال در استان سمنان محقق شد و در سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بود که برای ۱۰ هزار و ۶۵۳ نفر شغل ایجاد شد.

غنیان اظهار کرد: تعهد ایجاد اشتغال استان سمنان در سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است و دستگاه اجرایی نسبت به انجام تعهدات اقدام کنند.

وی با اشاره به جایگاه خوب این استان در حوزه اشتغالزایی افزود: در ۱۰ سال اخیر سمنان دارای کمترین نرخ بیکاری در مقایسه با دیگر استان های کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اعطای تسهیلات به متقاضیان اشتغال در این استان گفت: ۲۰۴ میلیارد تومان در بحث تسهیلات کرونا سهمیه استان سمنان است که تاکنون ۵۹ میلیارد تومان جذب شده است.

منبع: ایسنا

310099