تسهیل میزبانی مسابقات بین‌المللی با افتتاح خانه اسکواش سمنان

رئیس هیات اسکواش استان سمنان گفت: افتتاح خانه اسکواش شهر سمنان میزبانی مسابقات بین‌المللی را تسهیل کرد و می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت ورزش اسکواش در استان سمنان باشد.
تصویر تسهیل میزبانی مسابقات بین‌المللی با افتتاح خانه اسکواش سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، امیر قرائیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: خانه اسکواش مطابق با استانداردهای بین‌المللی، دارای سه کورت شیشه‌ای کنار هم است و تنها سمنان در تمام کشور این زیرساخت را دارد.

وی افزود: طبق وعده رئیس فدراسیون اسکواش، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ حداقل یک یا ۲ مسابقه بین‌المللی به میزبانی سمنان برگزار می‌شود.

رئیس هیات اسکواش استان سمنان با بیان اینکه افتتاح مجموعه اقامتی و تالار پذیرایی در جوار خانه اسکواش لازمه میزبانی‌های ملی و بین‌المللی است گفت: فعلا اسکلت مجموعه اقامتی و تالار پذیرایی توسط بخش خصوصی ساخته شده و تا تکمیل شدن و افتتاح حداقل ۸ ماه دیگر زمان لازم است.

قرائیان با اشاره به اینکه سمنان مرکز آکادمی و استعدادیابی اسکواش کشور است گفت: زمانی که سالن اسکواش سمنان به بهره‌برداری عملی برسد، اردوهای مختلف به منظور جذب و آموزش ورزشکاران از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این سالن برای رسیدن به بهره‌برداری نهایی به جزئیاتی مانند تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نیاز دارد.

خانه اسکواش سمنان در روز سوم خرداد ۱۴۰۰ با حضور ریس فدراسیون افتتاح شد.

کلنگ‌زنی این مجموعه در سال ۱۳۹۵ انجام شد.

۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی صرف ساخت این مجموعه در ۶۵۰ متر مربع بر اساس استانداردهای بین‌المللی شد.

استان سمنان با امتیازی که از افتتاح خانه اسکواش به دست آورد، در آخرین رتبه‌بندی این فدراسیون به رتبه هشتم کشور ارتقا یافت.

منبع:ایرنا

عکس تزئینی است

310012