رونمایی از تیزر «درخت گردو»

اکران فیلم‌های سینمایی «دینامیت» و «درخت گردو» از امروز در سینماهای کشور آغاز شد.
تصویر رونمایی از تیزر «درخت گردو»

به گزارش سایت خبری پرسون، با شیوع کرونا و وقفه بیش از ۱۶ ماه در در اکران فیلم های سینمایی، شورای صنفی نمایش با سرمایه‌گذاران فیلم ها وارد رایزنی شد و تا دو فیلم «دینامیت» و «درخت گردو» اکران می‌شوند.

«درخت گردو» فیلمی ایرانی در ژانر درام، تراژدی و ضدجنگ به کارگردانی محمدحسین مهدویان است که فیلمنامه آن را ابراهیم امینی و حسین حسنی نوشته اند.

سید مصطفی احمدی تهیه‌کننده فیلم است که در سال ۱۳۹۸ تولید شد.

این فیلم از فیلم‌های راه‌یافته به بخش اصلی سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر بود که محمدحسین مهدویان سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و پیمان معادی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرد و مینو شریفی بازیگر نقش مریم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

داستان این فیلم در سه مقطع زمانی سال‌ها ۶۶، ۸۳ و ۹۵ روایت می‌شود و بر مبنای داستان واقعی تلخ و انسانی زندگی مردی رنج کشیده کردی به نام قادر مولان پور و خانواده اش در فاجعه بمباران شیمیایی سردشت است. پیمان معادی نقش فردی به‌نام «قادر مولان‌پور» را روایت می‌کند که در خلال بمباران شیمیایی سردشت خانواده‌اش دچار مشکلات شیمیایی می‌شوند. دیگر بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش می کنند عبارتند از: مهران مدیری، مینا ساداتی، مینو شریفی.

310094