به افزاد نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای ارئه شد؛

توزیع بیش از 1400 بسته غذایی به مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: هزار و 520 کودک زیر پنج سال و مادر باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در این استان شناسایی و از خدمات این نهاد در این بخش در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.
تصویر توزیع بیش از 1400 بسته غذایی به مددجویان زنجانی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف و بر اساس نیاز جامعه هدف به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: ارائه خدمات درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی جامعه هدف از خدمات برجسته این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه کمک به بهبود تغذیه مددجویان عزیز تحت حمایت از برنامه‌های اجرایی این نهاد در بخش درمان است، اضافه کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد استان زنجان طرح بهبود تغذیه برای کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده نیازمند خدمات تغذیه‌ای شناسایی‌شده در سطح استان اجرا می‌شود.

صفری همچنین ادامه داد: بر همین اساس هزار و 520 کودک زیر پنج سال و مادر باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در این استان شناسایی و از خدمات این نهاد در این بخش در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده و کودکان زیر پنج سال از طریق تخصیص و ارائه بسته‌های مواد غذایی به جامعه هدف این نهاد در این بخش، اضافه کرد:‌ بر اساس آمارهای موجود به‌منظور کمک به بهبود تغذیه کودکان و مادران نیازمند شناسایی‌شده در این بخش در سال گذشته 14 هزار و 384 بسته مواد غذایی به جامعه هدف این نهاد ارائه‌شده است.

وی بابیان اینکه به همین منظور و در راستای کمک به بهبود تغذیه کودکان و مادران مشمول این طرح در استان زنجان بیش از یک میلیارد و 839 میلیون تومان در سال گذشته هزینه شده است، تصریح کرد: در کنار ارائه خدمات بهبود تغذیه به این گروه از جامعه هدف با هماهنگی‌های انجام‌شده کنترل‌ها و پایش های لازم به‌منظور سنجش میزان اثربخشی خدمات ارائه‌شده در این بخش از طریق خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی نیز در دوره‌های مختلف انجام و در صورت بهبود وضعیت مددجویان مشمول مطابق با استانداردهای معین، از پوشش این طرح خارج می‌شوند.

منبع: روابط عمومی کمیته امداد

310054