فروش 815 میلیاردی محصولات فناور البرز

رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: میزان فروش محصولات فناور در سال گذشته به ۸۱۵ میلیارد تومان رسید.
تصویر فروش 815 میلیاردی  محصولات فناور البرز

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، مهدی عباسی روز چهار شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران افزود: این درحالی است که میزان فروش محصولات فناور البرز درسال ۹۲ بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان اشتغال در واحدهای فنار استان البرز از ۳۸ نفر درسال ۹۲ به یک هزار و ۱۲۴ نفر درسال گذشته رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به محصولات رونمایی شده در این پارک در نتیجه تلاش محققان نیز گفت: دستگاه لیزرتراپی ، اسیترتین ، آلبند ازول ، گلایک ولیک اسید ،گلی اگزالیک اسید، انزیم لیپاز ،اوپتیکال برایتنر ،نانو ذرات نقره ،وار فارین سدیم و کیت تشخیص کرونا از تلاش های صورت گرفته ازسوی محققان این پارک در بعد علمی است.

وی یاد آورشد: طی یک سال اخیر سه هزار و ۲۸۶میلیارد تومان اعتبار به شرکت های بنیان استان البرز داده شده است.

عباسی اظهار داشت: مجموعه حدود یکصد هکتاری پارک البرز سه پژوهشگاه، ۲۲ مرکز تخصصی و سه مرکز رشد تخصصی را در دل خود جای‌داده و توانسته در تعامل بین شرکت‌ها و واحدهای فناور و دانش‌بنیان و همچنین در تعامل با محیط بیرونی اکوسیستم کاملی را در عرصه نوآوری، فناوری و کارآفرینی شکل دهد.

وی با اشاره به اینکه کل واحدهایی که از زمان تاسیس پارک تا الان در این پارک موردپذیرش و حمایت قرارگرفته‌اند، ۲۰۸ واحد فناور و دانش‌بنیان می‌باشند افزود: تلاش ما این است که تعداد واحدهای مستقر در پارک افزایش پیدا کند.

عباسی گفت: فضایی که در اختیار پارک قرار دارد حدود۲۶ هکتار است. فضای مفیدی هم برای شرکتهای فناور و دانش بنیان حدود۱۴هزار متر مربع و برای واحدهای فناور مرکز رشد فراهم‌شده که سه هزار و ۳۰۰ مترمربع می‌باشد ،بنابراین فضای اختصاصی ما نسبت به پارک‌های علم و فناوری دیگر تقریبا در سطح خوبی قرار دارد و با میانگین کشوری منطبق است.

براساس آمار و اطلاعات تعداد شرکت های دانش بنیان البرز ۲۶۳ شرکت است درحالی که شمار این شرکت ها در کشور به ۶ هزار و ۵۹ شرکت می رسد و از این حیث استان البرز رتبه ۴ بین تمامی استانهای کشور را داراست.

منبع:ایرنا

309927