سازماندهی ۶۹۵ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: ۶۹۵ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت با شعار "هر خانه یک پایگاه و هر دانش آموز یک مهارت " دراین استان به صورت مجازی و حضوری سازماندهی شد.
تصویر سازماندهی ۶۹۵ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در البرز

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، فرشته فهمیده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا بیشتر برنامه‌ها در شبکه شاد و همگام برگزار می شود، اظهارداشت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با توجه به وضعیت و شرایط موجود کشور به جهت شیوع ویروس کرونا و تاکید ستاد ملی پیشگیری مبنی بر پویش در خانه بمانیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های پرورشی، فرهنگی منسجم، پرنشاط، هدفدار و متناسب با نیازها وعلایق دانش آموزان توسط مربیان تعلیم و تربیت در زمینه‌های مختلف برای پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت استان البرز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت به عنوان یک فرصت می‌تواند زمینه ساز پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و نوجوانان باشد، اضافه کرد: در شرایط فعلی کلاس‌های اوقات فراغت به دور از هر گونه تجمع و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش البرز دارای ۹۳ کانون فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن، کانون های ورزش درون و برون مدرسه ای ورزشی و پژوهش سراهایی است که به عنوان یک ظرفیت مؤثر در راستای برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

فهمیده ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان برای مشارکت در پایگاه های مجازی و حضوری تابستانی آموزش و پرورش البرز از اول خرداد ماه در بستر شبکه آموزشی شاد آغاز شد.

وی بیان داشت: بخشنامه و دستورالعمل فعالیت های تابستانی مجازی در بستر شبکه شاد به نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز به منظور اجرای مطلوب فعالیت ها و بهره گیری از تمام ظرفیت های برای جذب حداکثری دانش آموزان به پایگاه های تابستانی ازسوی دبیرخانه ستاد فعالیت های تابستانی استان ارسال شده است.

وی عنوان کرد: پایگاه های تابستانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، استمرار فعالیت های پرورشی سال تحصیلی در طول تابستان، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، مهارت های فنی حرفه ای و فرهنگی هنری و همچنین فعالیت های ورزشی فعال می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: کلاس های پایگاه های تابستانی آموزش و پرورش البرز از ششم تیرماه در بستر شبکه شاد آغاز و تا نیمه مراد ماه ادامه دارد.

وی گفت: در تابستان امسال این معاونت ضمن اجرای برنامه های متمرکز وزارتی در استمرار رسالت تربیتی خود در تلاش است با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درسال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و همچنین با توجه به فرهنگ و سند تحول بنیادین برای ایجاد فضایی مناسب و جذاب اقدامات ابتکاری نیزانجام دهد.

فهمیده توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، مکتب سردارشهید حاج قاسم سلیمانی، جلب مشارکت بیشتر اولیا درمدیریت و بهره وری از اوقات فراغت، توجه به مناطق محروم و کم برخوردار با ایجاد زمینه های سازندگی، استفاده از ظرفیت های برون سازمانی و تلاش برای افزایش شادابی، نشاط و ارتقاء سلامت روحی و روانی دانش آموزان با محوریت هردانش آموز یک مهارت را از جمله سیاست های اقات فراغت تابستانی در البرز برشمرد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

منبع:ایرنا

308808