وزیر بهداشت در یزد:

علی رغم یورش کرونا به کشور؛ هیچ بیماری پشت در بیمارستان ها نماند

سعید نمکی ظهر امروز در آیین آغاز به کار پویش ره سلامت یزد ایران را تنها کشوری دانست که هیچ بیماری پشت در بیمارستان هایش سرگردان نشده و گفت: نه فقط بیمار مبتلا به کووید، بیمار غیرکووید هم در هیچ کجای کشور رد نشد و با توجه به اشغال آی سی یو ها برای سایر بیماران هم آی سی یو جدا در نظر گرفته شد
تصویر علی رغم یورش کرونا به کشور؛ هیچ بیماری پشت در بیمارستان ها نماند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سعید نمکی ظهر امروز در آیین آغاز به کار پویش ره سلامت یزد با بیان اینکه امروز جمع نظام سلامت، مردم، وزارت بهداشت، وزارت‌خانه‌های دیگر، سازمان‌های مردم‌ نهاد، روحانیت، افرادی که در کمک‌های مومنانه مایه گذاشتند، کسبه و مردمی که با همه تنگدستی صبوری کردند، حماسه بزرگی آفریدند گفت: یک روز خواهند نوشت که در اوج تحریم و فشارهای اقتصادی، افرادی حماسه بی‌بدیلی را خلق کردند و یکی از این حماسه‌ها، استفاده از زیر ساخت شبکه بهداشتی درمانی کشور بود که نگذاشت ما بیماری را در پشت درهای بیمارستان‌ها سرگردان ببینیم.

وزیر بهداشت افزود: از ابتدا مشخص بود که با سرانه یک و نیم تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت نمی‌توانیم یورش ویروس کرونا را مهار کنیم به همین جهت ما به سراغ ویروس رفتیم و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دادیم. و می دانستیم بدون استفاده از ظرفیت 17 هزار خانه بهداشت و بیش از 23 هزار بهورز به عنوان سرباز خط مقدم جبهه سلامت و استفاده از مراکز جامع سلامت شهری، روستایی و حاشیه‌های شهر، نمی‌توانیم از هجمه این ویروس و فوج بیماران در بیمارستان‌ها جلوگیری کنیم.

نمکی در بخش دیگری از سخنانش ایران را تنها کشوری دانست که هیچ بیماری پشت در بیمارستان هایش سرگردان نشده گفت: نه فقط بیمار مبتلا به کووید، بیمار غیرکووید هم در هیچ کجای کشور رد نشد و با توجه به اشغال آی سی یوها برای سایر بیماران هم آی سی یو جدا در نظر گرفته شد.

نمکی تاکید کرد: امروز سازمان جهانی بهداشت از مدل ایران به عنوان یکی از مدل‌های برتر یاد میکند و این منطقی‌ترین و پربهره‌ترین سرمایه‌گذاری در امر پیشگیری است که در نظام شبکه بهداشتی درمانی انجام شد.

نمکی در ادامه با بیان اینکه نظام بهداشتی درمانی ایران پس از انقلاب مرگ و میر نوزادان، پوشش واکسیناسیون، مرگ و میر زنان به دلیل عوارض بارداری و زایمان، مشکلات ناشی از سوء‌تغذیه و آنچه که به عنوان آفت‌های اصلی نظام بهداشتی درمانی کشور بوده را به حداقل‌های ممکن کاهش داده که به نوعی یک شاهکار محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز با نگاه به شاخص‌های استان یزد در میابیم که یزد شاخص‌های کشورهای مرفه استکاندیناوی را دارد و این شاخص ها مربوط به یک استان کویری گسترده به نام یزد نیست بلکه پیشرفته‌ترین شاخص‌های کشوری است که همه کشورش اندازه یک استان ما جمعیت دارد و درآمد سرانه آن 50 هزار دلار است.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

309806