وزیر نیرو:

همدان الگویی تمام عیار در بازچرخانی آب و تبدیل فاضلاب است

وزیر نیرو در مراسم افتتاح مدول دوم و بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب همدان گفت: استان همدان الگویی تمام عیار در بازچرخانی آب و تبدیل فاضلاب است.
تصویر همدان الگویی تمام عیار در بازچرخانی آب و تبدیل فاضلاب است

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح مدول دوم و بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب همدان با اشاره به اینکه پروژه های امروز همزمان با هفته سیزدهم پویش"هر هفته الف،ب ایران" در استان های همدان، گلستان و زنجان به بهره برداری رسید، اظهارکرد: امیدواریم سنگ بنایی که در چهار دهه پیش در مسیر توسعه گذارده شد، هر روز در راستای تامین آب و برق پایدار به منظور توسعه و عمران کشور منشا اثر باشد.

وی با بیان اینکه با احتساب طرح های مهمی که امروز به بهره برداری می رسد، 70 طرح با سرمایه گذاری 15 هزارو 700 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، افزود: تا پایان دولت تدبیر و امید تمامی 290 طرح برنامه ریزی شده با سرمایه گذاری 64 هزار میلیارد تومان در زمان مقرر در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اردکانیان ادامه داد: طی سالهای اخیر طرح های به واقع سبزی در استان همدان به بهره برداری رسید که موجب شد این استان به عنوان الگویی تمام عیار در بازچزخانی آب و تبدیل فاضلاب معرفی کرد.

وی با بیان اینکه استان همدان پیش از این در دشت کبودراهنگ در مرحله فرونشت قرار داشت عنوان کرد: امروز این استان با تصفیه و انتقال پساب به این دشت به مرحله ای رسیده که حکایت از مسیر صحیح آن دارد ضمن اینکه در شرایطی که توسعه و استمرار معشیت، نیازمند شغل های جایگزین بود، استان با پایداری صنایع در این مسیر مهم گام برداشت.

وزیر نیرو عنوان کرد: 270 تصفیه خانه نیز در مسیر بهره برداری است که این خود نوید بهره گیری از سازوکاری به منظور حفظ منابع آبی و توسعه فضای سبز دارد.

سعید شاهرخی استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز استان همدان از لحاظ توسعه در جهشی واقعی قرار گرفته است، گفت: در حوزه صنعت، گردشگری و خدمات، پروژه‌های عمده‌ای در حال ساخت است که درجهش های همدان اثرگذاری داشته است.

وی با بیان اینکه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب همدان یک تهدید بهداشتی را به فرصتی عظیم تبدیل کرد عنوان کرد: افتتاح این تصفیه‌خانه صنایع استان مانند پتروشیمی هگمتانه و پتروشیمی ابن‌سینا را نیز با توسعه رو به‌رو کرد ضمن اینکه مشکلات جدی که در دشت کبودراهنگ در زمینه فروچاله‌ها داشتیم، مرتفع خواهد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ واحد تولیدی ما مشکل برق ندارد، خاطرنشان کرد:همکاران ما در برق باختار اقدامات ارزشمندی انجام دادند و امروز ما به قطب تولید فروسلیس در کشور تبدیل شدیم.

شاهرخی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 335 پروژه اقتصادی در استان همدان وجود دارد.

309694