رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

ورود به پیک پنجم محتمل است

در حال حاضر ۳۳۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۸۴ نفر در بخش های ویژه بستری بوده و حال ۱۳ نفر آنها وخیم است.
تصویر ورود به پیک پنجم محتمل است

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز نگرانی شدید از کاهش چشمگیر استفاده از ماسک در استان گفت: با ادامه این روند ورود به پیک پنجم کرونا محتمل است.

دکتر محمود رضا مرادی در جلسه امروز هفتم تیر ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان به روند افزایشی کرونا در برخی استانهای کشور اشاره کرد و افزود: علی رغم سیر کاهشی کرونا در کل کشور، برخی استانها مانند سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و بوشهر با افزایش شمار مبتلایان مواجه هستند.

وی افزود: این امر زنگ خطری برای کشور و حتی استان ماست که با روند افزایشی مبتلایان در روزهای آینده مواجه شویم.

مرادی گفت: در پی تجمعات و شلوغی دو سه هفته اخیر احتمال ورود استان به پیک پنجم کرونا وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز نگرانی از کاهش چشمگیر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان گفت: همین امر نگرانی ما را از اوج گیری کرونا تشدید کرده است.

مرادی با اشاره به روند ثابت کرونا در استان، گفت: علی رغم این شرایط با توجه به شلوغی هفته اخیر و قبل از انتخابات و نیز کاهش رعایت پروتکل ها نسبت به اوج گیری دوباره کرونا در استان نگرانیم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۳۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۸۴ نفر در بخش های ویژه بستری بوده و حال ۱۳ نفر آنها وخیم است.

مرادی از جان باختن دو نفر دیگر در استان در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: با این تعداد شمار قربانیان کرونا در استان به ۱۹۰۴ نفر رسیده است.

مرادی در ادامه به روند مطلوب واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در کشور رتبه اول را به لحاظ تزریق واکسن داریم.

وی با اشاره به ورود بیش از ۱۱۸ هزار واکسن نوبت اول به استان گفت: تمام این واکسن ها تزریق شده و در حال حاضر ۸.۵ درصد جمعیت هدف استان افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شده اند.

مرادی گفت: همچنین تاکنون بیش از ۵۶ هزار واکسن نوبت دوم وارد استان شده که کار تزریق ۴۱ هزار دز آن انجام شده و ظرف امروز و فردا مابقی دزهای آن تزریق می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: با تزریق تمام دزهای نوبت دومی که به استان تحویل شده، در مجموع ۳.۵ درصد جمعیت استان بطور کامل واکسینه می شوند.

منبع:ایسنا

309585

مطالب مرتبط