رستمی؛ متخصص بیماری‌های عفونی در گفت وگو با پرسون:

زمینه شیوع ویروس جهش یافته «دلتا»/ ورود به پیک پنجم کرونا دور از انتظار نیست

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علیرغم هشدار درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا یا همان «دلتا»، بازهم شاهد کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

تصویر زمینه شیوع ویروس جهش یافته «دلتا»/ ورود به پیک پنجم کرونا دور از انتظار نیست

سایت خبری پرسون ـ کاوه رستمی؛ متخصص بیماری‌های عفونی در گفت وگو با خبرنگار پرسون عنوان کرد: در هفته‌های اخیر به عینه شاهد کاهش بسیاری از پروتکل‌هایی بهداشتی در سطح جامعه هستیم و بی شک این بی تفاوتی‌ها به مرور ما را وارد پیک پنجم کرونا خواهد کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته دلتا در برخی از شهرهای کشور، عنوان داشت: متاسفانه برخی با باورهای غیراصولی و غیرعملی بعد از انجام واکسیناسیون رسما تمام پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشته‌اند که این یک خبر بسیار بد برای جامعه و رسیدن به روزهای سخت کرونایی است و طبیعتا تدوام این رویه باعث افزایش تلفات انسانی، افزایش مبتلایان و.. خواهد شد.

رستمی با تاکید بر اینکه ویروس دلتا از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، گفت: ویژگی هر ویروسی جهش یافتگی آن است و این صفت تنها مختص به ویروس کووید 19 نمی‌باشد و تمام ویروس‌ها می‌توانند جهش داشته باشند که امروز شاهد این امر در ویروس کرونا به‌نام دلتا هستیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی به ویژگی‌های ویروس دلتا اشاره کرد و افزود: این ویروس نتیجه جهش ویروس کرونا در هند می‌باشد و طبق بررسی‌های صورت گرفته ویروس «دلتا» سرعت بسیار بالایی در انتقال، علائم شدید بالینی و... را دارد، بنابراین کنار گذاشتن موارد بهداشتی همانند استفاده از ماسک، الکل ضدعفونی و... می‌تواند زمینه ساز شیوع ویروس دلتا در کشور شود.

رستمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر مواردی از ویروس جهش یافته «دلتا» در برخی از شهرهای کشور مشاهده شده است که با وجود وضعیتی که اکنون در سطح خیابانها و مکان‌های عمومی کشور می‌بینیم احتمال سرایت این ویروس به دیگر استانها بسیار فراوان است.

آیین مهر ـ استان کردستان

309476