ساخت ۶۵ درصد از مسکن مهر در دولت روحانی

وزارت راه و شهرسازی در گزارش جدید خود در خصوص عملکرد دولت در بخش مسکن مهر اعلام کرد که ۶۵ درصد از طرح مسکن مهر در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.
تصویر ساخت ۶۵ درصد از مسکن مهر در دولت روحانی

به گزارش سایت خبری پرسون، اتمام واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر از جمله اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود.

اطلاعات منتشر شده در کتاب وزارت راه و شهرسازی از عملکرد مسکن مهر نشان می‌دهد، یک میلیون و ۹۴۹ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون تکمیل و تحویل شده که عملکرد دولت تدبیر و امید در تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی مهر یک میلیون و ۲۵۹ هزار واحد گزارش شده است.

عملکرد دولت تدبیر و امید در تکمیل واحدهای مسکونی مهر نسبت به اجرای کل طرح، ۶۵ درصد است.

بر اساس این گزارش، در بخش صدور سند برای واحدهای مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون یک میلیون و ۲۹۸ هزار واحد سند صادر شده که از این تعداد ۷۷۴ هزار واحد سند در دولت‌های یازدهم و دوازدهم صادر شده است.

همچنین از ابتدای اجرای طرح برای ۵۴ هزار و ۴۰۳ واحد تسهیلات پرداخت شده که ۱۳ هزار و ۸۳ واحد از میزان کل، در دولت تدبیر و امید، پرداخت شده است.

این گزارش می‌افزاید با احتساب بافت‌فرسوده از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون یک میلیون و ۸۲۶ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده که از این میزان یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم محقق شده است.

بنابراین گزارش، در جریان وقوع زلزله سرپل ذهاب در کرمانشاه که در آبان ۱۳۹۶ با بزرگی ۷.۳ رخ داد، بیش از ۵۷۶ واحد مسکن مهر در قالب ۲۴ بلوک دچار خسارت شد. از این تعداد ۳ بلوک آن تخریب و ۲۱ بلوک نیازمند بازسازی تشخیص داده شد. سازمان ملی زمین و مسکن ۲۱ بلوک را بازسازی کرد و تحویل مردم داد.

هزینه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص بازسازی و احداث واحدهای مسکن مهر سر پل ذهاب شامل کمک ۱۸۵ میلیارد ریالی بلاعوض از محل منابع سازمان جهت بازسازی بلوک‌های آسیب‌دیده، کمک ۵۵ میلیارد ریالی جهت بازسازی محوطه بلوک‌های آسیب‌دیده از محل منابع سازمان، کمک ۲۷۰ میلیارد ریالی دولت از محل اسناد خزانه و ۲۰۵ میلیارد ریال از محل خسارت بیمه آرمان بوده است.

منبع: ایرنا

309119