این جمله را به سرمربی پرسپولیس نگویید!

یک قضاوت یحیی گل محمدی را ناراحت می کند؛ آنهایی که می گویند نتیجه گیری یحیی گل محمدی با پرسپولیس به خاطر تیم خوبی است که برانکو ساخته!
تصویر این جمله را به سرمربی پرسپولیس نگویید!

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید مطهری دستیار یحیی گل محمدی به تازگی در مصاحبه ای همه تلاش خود را به کار گرفته تا به ذهن مخاطب تداعی کند که این تیم؛ تیم برانکو نیست. یک فصل و نیم از جدایی برانکو از پرسپولیس سپری شده و ۷ -۸ بازیکن تیم و هم چنین سبک بازی تغییر کرده است. به خصوص آنجایی که خطاب به خبرنگاران گفته: «همه مربیانی که این‌جا کار کرده‌اند از جمله برانکو، همگی زحمت کشیده اند؛ حتی آقای کالدرون. اما از زمانی‌ که آقای گل‌محمدی با کادرشان آمده‌اند، چیزی حدود یک سال و نیم گذشته است و فرم فوتبال فعلی فرمی است که این کادر مورد علاقه‌اش است؛ این فرم فوتبال شناوری است که سعی شده با دیکته کردن تاکتیک‌هایمان به تیم حریف انجام شود.»

به نظر می رسد نیازی به انجام این کار نیست؛ نه فقط برانکو و یحیی گل محمدی؛ هر مربی که هدایت یک تیم بزرگ و پرطرفدار را برعهده می گیرد اولین وظیفه اش ساختن یک تیم خوب نه برای یک فصل بلکه برای فصل های متمادی است. حتی اگر قرار باشد یک فصل در آن تیم بماند. اینکه برانکو از خود یک تیم خوب به یادگار گذاشته چیز عجیبی نیست و باید گفت او به وظیفه حرفه ای اش عمل کرده است. این انتظاری است که از یحیی گل محمدی می رود و یحیی گل محمدی هم به درستی کارش را انجام داده است. تصور کنید او فصل بعد از تیم جدا شود. قطعا همان تیمی که برانکو به او تحویل داده او به سرمربی جدید تحویل خواهد داد. اشاره مان به یک تیم خوب است. تیمی همان طور که حمید مطهری بدان اشاره کرده تغییر و تحولات متعددی داشته به نسبت زمان برانکو اما اقتدار خود را حفظ کرده است.

نتیجه گیری یحیی گل محمدی با تیم پرسپولیس را به تیم خوبی که برانکو ساخته ربط دهیم از نظر فنی اشتباه است به این خاطر که با تیم خوب هم نتیجه گرفتن هنر است. نه فقط در فوتبال ایران حتی به دفعات در فوتبال روز دنیا چه تیم های خوبی که تحویل مربیان داده شده اند اما نتیجه نگرفته اند. امروز اگر یحیی گل محمدی با تیم پرسپولیس نتیجه می گیرد به خاطر هنر خویش است و فردا روزی اگر مربی جدید به همراه پرسپولیس این نتایج را تکرار کند به خاطر هنری است که دارد نه فقط به خاطر تیم خوبی که یحیی گل محمدی ساخته است. اصلا مگر وظیفه مربی چیزی از ساختن یک تیم خوب است؟ و ایضا مربی ای که تیم خوب را تحویل می گیرد و به عادت های خوب آن تیم دست نمی زند و سعی می کند با احترام به کارهای خوبی که در گذشته انجام شده تنها نقصان ها را برطرف کند یک کار حرفه ای انجام می دهد چون او در چنین شرایطی از میرات خوبی که به دستش رسیده محافظت می کند.

چنین قضاوت هایی نه باید یحیی گل محمدی را ناراحت کند و نه حمید مطهری را. این تیم اکنون با ایده های یحیی گل محمدی بازی می کند و هنر این مربی است که نتایج فعلی را سبب شده و این امانت دیر یا زود به دست مربی بعدی خواهد رسید و یحیی گل محمدی باید همان کاری انجام دهد که برانکو انجام داده است. این هنر مربیان بزرگ است که از خود میراث خوب به جا می گذارند.

منبع: خبرورزشی

308969