آینده تایوان در گرو اتحاد ملی با چین است

وزارت دفاع چین هشدار داد که تایوان جز در سایه اتحاد با دولت مرکزی پکن، آینده‌ای نخواهد داشت.

تصویر آینده تایوان در گرو اتحاد ملی با چین است

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت دفاع چین می گوید رزمایش هفته گذشته که طی آن ۲۸ فروند جنگنده و بمب افکن چینی در آسمان تایوان قدرت نمایی کردند؛ با توجه به شرایط امنیتی فعلی در دو سوی تنگه تایوان، اقدامی ضروری و ضامن حراست از حاکمیت ملی چین بوده است.

این وزارتخانه افزود: آمریکا باید کاملا درک کند که رشد و بالندگی چین مقهور هیچ نیرویی نمی شود. اعضای حزب دموکراتیک پیشرو تایوان هم باید به این سطح از آگاهی برسند که آینده تایوان در گرو اتحاد ملی (با چین) است.

دولت پکن پیشتر نیز هشدار داده بود که مداخله بیگانگان در مسائل مربوط به تایوان را برنمی تابد و به هرگونه تبانی در این خصوص نیز، پاسخی کوبنده خواهد داد.

چین بر این باور است که برخی مقامات تایوان در همدستی با بیگانگان به دنبال جدایی طلبی هستند. پکن پیشتر هم به واشنگتن هشدار داده بود که سیگنال هایش ممکن است به تحریک جریان های جدایی طلب تایوان منجر شود و باید از این کار دست بردارد. همچنین، پکن پیشتر هشدار داده بود که جدایی طلبی تایوان، معنایی جز جنگ نخواهد داشت.

چین همواره به آمریکا و متحدان غربی‌اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت‌یابی چین، دست به اقداماتی می‌زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می‌دهد.

منبع: مهر

308378