رونمایی از "پویش نذر فرهنگی"، نذری متفاوت و جریان ساز

پویش نذر فرهنگی که از سوی باشگاه سفیران شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد راه اندازی شده است، در مراسمی با حضور رییس شورای اسلامی شهر یزد، ونوس عامری و محسن ابوترابی اعضای کمیسیون فرهنگی، شهردار شهر میراث جهانی یزد و معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر معرفی و رونمایی شد.
تصویر رونمایی از "پویش نذر فرهنگی"، نذری متفاوت و جریان ساز

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، عباس ملازینلی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری در این مراسم با بیان اینکه نذر فرهنگی راهی برای مهیا کردن زمینه های رشد و تعالی انسان ها در پیشگاه الهی هست، گفت: نذر فرهنگی از نذورات معنی داری است که نیاز به مشارکت هوشمندانه مبتنی بر ارزش گرایی و عقلانیت دارد و باید در جامعه نهادینه شود.

وی مردم یزد را مردمی مذهبی، معتقد و متدین خواند و عنوان کرد: پویش " نذر فرهنگی " با هدف بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی شهروندان در زمینه های مختلف راه اندازی شده است و این پویش را می توان اقدامی معنوی و بسیار مهم در شناخت هرچه بیشتر یزد و یزدی‌ها با فرهنگ غنی و عمیق شهر دارالعباده برشمرد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، نذر فرهنگی را عملی نیک و خیرخواهانه دانست که علاوه بر جلب رضایت خداوند، به نحو تاثیر گذاری نشر فرهنگ در جامعه را به عنوان اثر مثبت اجتماعی در پی خواهد داشت‌ و این عمل خیر را می توان در همه ابعاد به ویژه فرهنگ بسط و گسترش داد.

در پایان هریک از حاضران در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر، نذر فرهنگی خود را بیان کرده و نسبت به مشارکت گسترده مردم در این پویش بزرگ ابراز امیدواری کردند.

گفتنی است؛ در پویش "نذر فرهنگی" فرد نذر کننده می تواند هر نوع فعالیت خیرخواهانه را برای دیگران، محیط زیست و طبیعت، شهر و کشور و ... انجام دهد. نذر_فرهنگی می‌تواند شامل انجام کارهایی هرچند کوچک مانند اهدای کتاب، ساخت لانه و یا ریختن دانه برای پرندگان، کاشت و داشت درخت و فضای سبز، اهدای خون، نشر مطالب مفید در فضای مجازی، دروغ نگفتن و ریاکاری نکردن، بدبین نبودن، دعا و خیرخواهی برای دیگران، برآوردن آرزوی نیازمندان و هزاران هزار کار ارزشمند فرهنگی و اجتماعی باشد.

علاقه مندان به شرکت در این پویش فرهنگی و ویژه، می‌توانند نذر فرهنگی مورد نظر خود را به منظور معرفی و ترویج بیشتر آن، در قالب عکس و یا نوشته به صفحه اینستاگرام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به نشانی yazdfarhang ارسال کنند.

انتهای پیام/

308118