قوانین سختگیرانه برای تماشاگران المپیک

رئیس برگزاری مسابقات المپیک توکیو هشدار داد که برای ایمن نگه داشتن بازی‌ها، باید جشن‌ها و شادی‌ها متوقف و به نوعی سرکوب شود.
تصویر قوانین سختگیرانه برای تماشاگران المپیک

به گزارش سایت خبری پرسون، برگزارکنندگان المپیک توکیو، امروز (چهارشنبه) و در فاصله یک ماه تا شروع المپیک، قوانین جدید و سختگیرانه جدیدی را برای تماشاگران بازی‌های المپیک وضع و رونمایی کردند.

سیکو هاشیموتو، رئیس برگزاری مسابقات المپیک توکیو هشدار داد که برای ایمن نگه داشتن بازی‌ها، باید جشن‌ها و شادی‌ها متوقف و به نوعی سرکوب شود و اذعان کرد برگزارکنندگان برای ایجاد فضای شاد، باید خلاق باشند.

مسئولان برگزاری بازی‌ها روز دوشنبه تصمیم گرفتند تا حداکثر 10 هزار تماشاگر به مکان‌های مسابقه راه پیدا کنند اما هاشیموتو به آنها هشدار داد که انتظار جوی که در حال حاضر هواداران فوتبال در یورو 2020 از آن لذت می‌برند را نداشته باشند.

هاشیمتو اظهار داشت: استادیوم‌ها در اروپا، محلی برای جشن و شادی است اما متاسفانه ممکن است نتوانیم چنین کاری را در المپیک انجام دهیم.

تماشاگران برای ورود به مکان‌های ورزشی باید چندین مورد بررسی ضد ویروسی، از جمله بررسی دما و استفاده از ماسک را رعایت کنند و به کسانی که نمی‌توانند این اصول را رعایت کنند و یا مشکلی دارند، وجهی بابت بلیت، پس داده نخواهد شد.

پس از ورود به محل برگزاری مسابقه، تماشاگران از تشویق یا تماس مستقیم با تماشاگران دیگر منع شده و از آنها خواسته می‌شود که پس از پایان رویدادها مستقیماً به خانه خود بروند.

درخواست از ورزشکاران برای گرفتن عکس یا حمایت کلامی، تکان دادن حوله و دستمال یا هر نوع تشویق دیگر و تشویقی که باعث جمع شدن افراد شود نیز ممنوع است.

هاشیموتو به خبرنگاران گفت: جوی که بر مسابقات ورزشی حاکم است باید در المپیک، وجود نداشته باشد و این به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات المپیک توکیو افزود: مردم می‌توانند در دل‌های خود شادی کنند اما نمی‌توانند فریاد بزنند و باید از ازدحام پرهیز کنند.

وی گفت: این‌ها جاهایی هستند که ما باید در آنها خلاق باشیم و تلاش زیادی کنیم تا راهی جدید برای جشن گرفتن و شادی پیدا کنیم.

تماشاگران مجبور هستند بدون مشروبات الکلی در اماکن ورزشی حضور پیدا کنند و هیچ استثنایی در این مورد وجود ندارد.

هاشیموتو گفت که این ممنوعیت‌ها برای کاهش نگرانی مردم تا حد ممکن وضع شده است.

برگزارکنندگان با نزدیک شدن به مراسم افتتاحیه المپیک، در تلاشند تا مقدمات نهایی را به انجام دهند وعده داده‌اند که بازی‌ها برای افراد محلی و شرکت کنندگان امن خواهد بود.

هاشیموتو که دومین المپین باسابقه تاریخ ورزش ژاپن است در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری المپیک باشرایط جدید، فرصتی برای تمرکز مجدد توجه به ارزش‌های واقعی المپیک است.

وی گفت: در سال‌های اخیر هنگامی که من به عنوان یک ورزشکار شرکت می‌کردم ، این ایده وجود داشت که این رویداد بسیار عظیم و گسترده شده است. این بار احساس می‌کنم که بالاخره ارزش‌های واقعی بازی‌های المپیک و پارالمپیک مورد توجه قرار گرفته است.

وی این نگرانی را رد کرد که سختی‌های برگزاری المپیک توکیو 2020 ممکن است میزبانان آینده را برای برگزاری این تورنمنت گران را دو دل کند.

در هفته‌های اخیر مخالفت داخلی با انجام این بازی‌ها کاهش یافته است اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از مردم ژاپن هنوز نمی‌خواهند این رویداد ظرف چهار هفته افتتاح شود.

روز شنبه، یک مربی المپیکی اوگاندا هنگام ورود به ژاپن آزمایش کرونا داد که نتیجه آن مثبت بود، علی رغم اینکه تیم واکسینه شده و آزمایش منفی قبل از سفر داده بودند. بقیه اعضای تیم نیز قرنطینه شدند.

سرعت آماده سازی شهر توکیو ممکن است دلیل بستری شدن یوریکو کویکه، فرماندار توکیو به دلیل خستگی در بیمارستان باشد.

هاشیموتو در پایان اظهار امیدواری کرد که این المپیک، فرهنگ مهمان نوازی و مراقبت از یکدیگر در ژاپن را به نمایش بگذارد: امیدوارم چنین روحیه‌ای برای مراقبت از یکدیگر به میراث بازی‌ها تبدیل شود.

تسنیم

308045