سرپرست اداره کل استاندارد زنجان:

چگونه از صحت عملکرد وسایل توزین هنگام خرید مطلع شویم؟

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه زنجانی‌ها از مراکز فاقد ترازوهای برچسب صحت عملکرد خرید نکنند، گفت: شهروندان زنجانی به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و از مراجعه به مراکزی با ترازوهای فاقد این برچسب خودداری کنند.

تصویر چگونه از صحت عملکرد وسایل توزین هنگام خرید مطلع شویم؟

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سیروس صارمی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته آزمون‌های ادواری وسایل سنجش توزین سبک (انواع ترازوها و باسکول‌های متحرک) مورد استفاده صنوف، در شهرستان زنجان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: انجام این آزمون‌ها که بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش سازمان ملی استاندارد ایران مصوب ۱۴ مهر سال ۷۵ بصورت اجباری انجام می‌گیرد.

این مسوول ادامه داد: این اقدام به منظور بررسی صحت عملکرد توزین وسایل سنجش مورد استفاده صنوف در داد و ستد عمومی صورت می‌گیرد که در صورت تایید صحت عملکرد وسیله توزین، برچسب حاوی تاریخ آزمون بر روی آن نصب خواهد شد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان زنجانی در صورت مشاهده هرگونه‌ تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان زنجان اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: هم استانی، هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند، مراتب را از طریق سامانه یاد شده اطلاع‌رسانی کنند تا بررسی‌ها و پیگیری‌های حقوقی لازم انجام گیرد.

منبع: ایرنا

307890