آیت‌الله رئیسی:

قبول داشتنِ بنده شرط کار در دولت نیست، حفظ کرامت مردم شرط خدمت در دولت من است

رئیس‌جمهور منتخب کشورمان در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی تاکید کردند: همه بدانند قبول داشتنِ بنده شرط کار در دولت نیست، حفظ کرامت مردم شرط خدمت در دولت من است.
تصویر قبول داشتنِ بنده شرط کار در دولت نیست، حفظ کرامت مردم شرط خدمت در دولت من است

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی در مشهد مقدس، ضمن عرض سلام‌ و صلوات خدا و همه خلایق بر وجود مقدس حجت خدا علی بن موسی‌الرضا(ع)، گفت: خدا را شاکریم که در روز ولادت باسعادت مولا و آقایمان در جوار مسجد نورانی آن بزرگوار هستیم؛ شکرگزار به درگاه پروردگار متعال هستیم که در این مکان مقدس زائر و مجاور برای عرض تبریک و شکرگزاری به در درگاه ذات مقدس ربوبی گرد هم آمده‌اند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: پیرو بحثی که برادر عزیزم حضرت حجت‌الاسلام آقای مروی تولیت محترم آستان قدس رضوی بیان کردند نکاتی را محضر شما عزیزان و بزرگواران عرض می‌کنم؛ موضوع بسیار با اهمیت در باب شناخت وجود مقدس امام، یک شناخت شناسنامه‌ای و دوم شناخت و معرفت نسبت به مقام و ولایت علی ابن موسی‌الرضا است.

رئیسی تأکید: از حضرت، امروز معرفت نسبت به مقام امام را بخواهیم، شناخت مقام ولایت امام علیه‌السلام گره‌ها را بر ذهن و عمل ما می‌گشاید و حقیقتاً در پرتو نورانیت وجود مقدس حجت خدا ما معرفت پیدا می‌کنیم و آنچه باید می‌یابیم.

رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه شناخت انسان و کرامت انسان در پرتو معرفت نسبت به مقام امام علیه‌السلام است، گفت: خداوند متعال یک کرامت ذاتی به همه انسان‌ها داده است؛ انسان گل سرسبد عالم خلقت است و به‌ موجب انسان بودن موجب کرامت ذات مقدس کبریایی قرارگرفته است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: انسان به‌موجب انسان بودن از سایر موجودات برتری دارد؛ این یک کرامت است لذا ما اسم آن را کرامت ذاتی می‌گذاریم. این مسئله به همه انسان‌ها داده‌ شده است. اما قسم دیگری از کرامت هست که آن کرامت اکتسابی است و نیازمند آن است که انسان تلاش و کسب کند آن‌ هم در پرتو شناخت و معرفت نسبت به حجت خدا و حجت بالغه الهی اتفاق می‌افتد.

رئیسی ادامه داد: برای بنده به‌عنوان یک طلبه خدمتگزار افتخار بزرگی است که در این اجتماع عظیم عرض سلام و ادب و احترام داشته باشم به مردم عزیز مشهد مردم بزرگوار استان خراسان رضوی و مردم بزرگوار فهیم و زمان‌شناس در کشور عزیزمان و در جای‌جای ایران اسلامی. همچنین حضور اعضای بزرگوار در این محفل، همه عزیزان به‌ویژه نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام‌جمعه محترم مشهد، تولیت آستان قدس رضوی که بندۀ طلبه را مورد محبت قراردادند، حضور تولیت آستان قدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و همه علما و بزرگان خصوصاً شما و مردم و جوانان سلحشور آقایان و خانم‌های گرامی.

وی در بخش دیگری از این مراسم گفت: همه کسانی که در دولت مشغول به کارند بدانند قبول داشتن بنده شرط خدمت نیست، اما حفظ کرامت مردم شرط کار این دولت است.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه در اقتصاد محور کارمان عدالت است، تاکید کرد: هر کسی در کشور به مردم خدمت می‌کند بداند که باید کرامت مردم را حفظ کرد. کسی حق ندارد به کرامت مردم خدشه وارد کند.

رئیس‌جمهور منتخب کشورمان تاکید کرد: به عنوان نماینده ملت اجازه ضایع شدن حقوق مردم را نمی‌دهم.

رئیسی اظهار داشت: ما روابط ناسالم اداری، فساد و ظلم و هرگونه روابط غیرعادلانه را خلاف کرامت می‌دانیم.

307807