توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین استان‌های گیلان و ولگاگراد روسیه

در نشست تجاری با تجار و بازرگانان برگزیده استان گیلان و استان ولگاگراد روسیه، تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو استان امضاء شد.
تصویر توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین استان‌های گیلان و ولگاگراد روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، هادی تیزهوش تابان امروز در جلسه مشترک با تجار و بازرگانان برگزیده استان ولگاگراد روسیه شرکت کرد که در این نشست کاری خانم گالینا بیکادرووا رییس کمیته سیاست اقتصادی و توسعه استان ولگاگراد و خانم ویکتوریا آفاناسووا رییس مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری ولگاگراد نیز حضور داشتند.

طرفین در این جلسه درباره توسعه و گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین استان گیلان و استان ولگاگراد روسیه به بحث و گفتگو پرداختند، تجار و تولیدکنندگان استان ولگاگراد به تشریح فعالیت‌های اقتصادی خود پرداختند و مشکلات خود را در خصوص تجارت با ایران مطرح کردند.

در پایان این نشست تجاری تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی گیلان و اتاق بازرگانی ولگاگراد توسط هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی گیلان و وادیم تکاچنکو رییس اتاق بازرگانی ولگاگراد امضا شد.

در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند حداکثر تلاش و کوشش‌ خود را برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو استان گیلان و ولگاگراد و همچنین رفع موانع موجود به عمل آورند.

استان ولگاگراد با جمعیت حدود ۲/۵ میلیون نفر در جنوب روسیه قرار دارد و از لحاظ کشاورزی و صنعتی دارای اهمیت زیادی برای روسیه است و قرارگیری آن در حاشیه رود ولگا برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است.

منبع: فارس

307757