آغاز طرح ترخیص خودروهای رسوبی در کرمان

سرپرست پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اجرای طرح ترخیص فوق العاده خودروهای توقیفی از ۱۸ خرداد تا ۲۸ مردادماه سال جاری در این استان گفت: سه هزار و ۸۸۰ خودرو در پارکینگ‌های کرمان توقیف است و تمام این خودروها شرایط ترخیص را دارند.
تصویر آغاز طرح ترخیص خودروهای رسوبی در کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، امیر معین الدینی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: طرح ترخیص فوق العاده خودروهای توقیفی در کرمان شامل خودروهایی که دستور قضائی، اجرائیات دادگستری و مواد مخدر دارند، نمیشود.

وی با اشاره به اینکه خودروهای توقیفی شامل خودروهایی است که به صورت عادی توسط پلیس راهور به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی نداشتن گواهینامه مجاز، و بیمه نامه شخص ثالث و توقیف شده، است اظهار داشت: توقیف خودرو به علت عدم گواهینامه معتبر می توانند با معرفی شخص دیگر با داشتن گواهینامه معتبر جهت ترخیص خودرو لغو شود. همچنین در خصوص توقیف به دلیل عدم ارائه بیمه نامه ثالث بدون بیمهنامه، خودرو ترخیص و می توان از مزایای تقسیط بیمه با توجه به نامه توقیف خودرو به صورت یک ساله بهره برد.

این مسئول یکی از مزایای این طرح را بخشودگی نصف جرائم و تخلفات خودروها عنوان کرد و ادامه داد: مالک خودرو می تواند بدون رسیدگی و اعتراض به جرائم خودرو توقیفی را ترخیص کند.

وی با بیان اینکه برای ترخیص خودرو نیاز به حضور در راهنمایی و رانندگی نیست، تصریح کرد: برای سهولت و دسترسی راحت متقاضیان تمام کاربران دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ آموزش های لازم را گذراندند و تمامی دفاتر آماده ارائه خدمت به متقاضیان است.

معین الدینی تاکید کرد: همه خدمات در راهور ۱۲۰ و همچنین در اپلیکیشن «پلیس من» فراهم شده است.

وی به طرح صفر شدن چراغ قرمز اشاره و بیان کرد: ۷۰ درصد تصادفات شهر سیرجان به دلیل اجرای این طرح کاهش یافته که به صورت پایلوت ‌در سیرجان انجام می شود.

وی گفت: طرح صفر شدن چراغ قرمز به این صورت است که پس از اتمام شمارش صفر می شود و اندکی طول می کشد تا چراغ سبز شود.

منبع:ایرنا

307698