چمران:

شهردار شدن من بستگی به تصمیم اعضای شورای شهر دارد

منتخب شورای شهر تهران گفت: شهر فروختن و نفروختن یک شعار است، تلاش ما این بود که در بافت‌های فرسوده ساختمان سازی شود.
تصویر شهردار شدن من بستگی به تصمیم اعضای شورای شهر دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی چمران منتخب شورای شهر تهران در نشست خبری، اظهار کرد: بدهی شهرداری تهران ۱۶ هزار و نیم میلیارد تومان بود که تمام آن به وزارت کشور پرداخت شد. اکثر نهاد‌هایی که کار اجرایی دارند این قبیل بدهی‌ها را دارند و این موضوع مسئله پیچیده‌ای نیست.

وی افزود: در آن موقع از بانک مرکزی پول قرض می‌گرفتیم که به نفعمان بود تا در برخی مواقع برای اجرای برخی از امور پول قرض بگیریم تا پروژه زودتر و ارزان‌تر تمام شود و مهمتر از آن اینکه مردم از این پروژه استفاده کنند.

چمران گفت: اکنون شاهد این هستیم که بدهی قبلی ما افزایش یافته و علت آن را نمیدانیم که به چه عللی این افزایش بدهی رخ داده است.

وی در پاسخ به اظهارات امینی مبنی بر ادامه راه شورای پنجم توسط شورای ششم گفت: عدم ساختمان سازی کار درستی نیست، شهر فروشی در دهه ۷۰ صورت گرفت که آمدند و گفتند هر چقدر پول بدهید به شما تراکم می‌فروشیم، طرح جامع شهر تهران را بعد از سال ۴۹ تعیین کردیم، هر شهرداری هر طور که دلش میخواست عمل می‌کرد.

چمران گفت: ۲۸ مهندس مشاور گرفتیم و برای هر منطقه مهندس مشاور قرار دادیم تا در فرصت کوتاهی طرح‌ها جمع آوری شد و طرح جامع تهران به تصویب رسید و اکنون شاهد این هستیم که شهر تهران قانون دارد و بر اساس آن باید کار کنیم.

وی افزود: شهر فروختن و نفروختن یک شعار است، تلاش ما این بود که در بافت‌های فرسوده ساختمان سازی شود، باید تشویق کنیم افراد در این مناطق خانه بسازند و برای انجام این کار گفتیم تا یک ریال عوارض پرداخت نشود، حتی برای ساخت در مناطق بافت فرسود جرایم موجود را خودمان پرداخت کردیم.

چمران گفت: در مورد قانون باغات تجدید نظر خواهیم کرد، در سال ۹۹ یک پروانه باغات هم صادر نشد از آن طرف در سال ۹۸ یک پروانه صادر شد، لذا نباید این طور باشد.

وی افزود: از کسانی که سابقه کار دارند و خوب کار کردند باید استفاده شود و لزومی ندارد فردی که دارای سابقه کاری مناسب است باید استفاده شود.

چمران گفت: زمانی که به شورا رفتم هیچ کسی را به عنوان همراه با خودم نبردم، کار من بر پایه شفافیت است و نیازی نیست که حتی آبدارچی خودم را هم خودم بیاورم و از تمام افرادی که در حال حاضر به صورت فعال مشغول به کار هستند، استفاده خواهیم کرد.

چمران در خصوص شخصیت شهید چمران، گفت: شهید دکتر چمران بسیار احساسی و صمیمی بود و نسبت به من احساس محبت می‌کرد، زمانی که در منطقه احساس خطر می‌کرد، من را از منطقه دور می‌کرد. ایشان اگر زنده بودند، به من رای می‌دادند.

وی در خصوص برنامه‌های شورای ششم، افزود: برنامه ریزی کردیم، از مرکز مطالعات فعلی شهرداری استفاده کردم و در وهله اول تمامی پروژه‌های نیمه تمام را تمام خواهیم کرد.

چمران در واکنش به اینکه نیروی‌های مازاد در شهرداری زیاد است، تصریح کرد: متاسفانه این موضوع در کل شهرداری‌های کشور وجود دارد، برخی از شهرداری‌ها قومی قبیله‌ای هستند و فردی که بر سر کار می‌آید یک گروهی را باخود می‌آورد، لذا این روش صحیحی نیست، لذا به شخصه من این اقدام را نمی‌پسندم.

وی افزود: به عقیده من نیروی کافی در شهرداری وجود دارد مگر اینکه بخواهیم نیرو‌های مدیریتی در رده‌های بالا و متخصص را تعیین کنیم، باید شهرداری‌ها از نیرو‌های خود کار بکشند و عمل بخواهند.

وی در واکنش به نحوه ارتباط خود با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، گفت: ارتباط من با اقای رئیسی از زمان حضور ایشان در آستان قدس بسیار صمیمی و گرم بوده است.

چمران در واکنش به اینکه آیا کاندیدای شهردار، تهران خواهد شد یا خیر، گفت: این امر بستگی به تصمیم اعضای شورای شهر دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

307644