سردار کریمی:

کشف قرض های لاغری با برند gloria

سردار کریمی گفت: قرص های لاغری با برند gloria که در اماکن مختلف خرید و فروش میشد، کشف و ضبط گردید.
تصویر کشف قرض های لاغری با برند gloria

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز یکم تیرماه ۱۴۰۰ سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشست خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ضمن گرامیداشت شهدای مبارزه با موادمخدر، اظهار داشت: ماموریت های مبارزه با موادمخدر یکی از ماموریت های تخصصی بوده است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما متاثر از همسایگان شرقی است. تولید ۶ تا۱۰هزار تن مواد مخدر از کشورهای شرقی وارد شد که کشف و ضبط گردید ما شاهد بذرهای اصلاح شده خشخاش هستیم.

سردار مجید کریمی با اشاره به اینکه ۷۶ درصد مواد مخدر که وارد کشور می شود از مرزهای شرقی کشف می شود، افزود: در سال ۹۹ پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا موفقیت خوبی را در توقیف و دستگیری قاچاقچیان بدست آورد.

این مقام ارشد انتظامی اشاره کرد: ۱هزار و ۱۰ تن مواد مخدر در سال ۹۹ کشف شد و ۲۴ درصد افزایش داشتیم؛ رکورد بی نظیری در دنیا بود و در جهان این رکورد شکسته شد؛ عزم و صداقت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر ستودنی است.

وی ادامه داد: ۸ نفر از همکاران جان خود را در جهت امنیت و سلامت جامعه و مبارزه با موادمخدر از دست دادند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: ۱۷۹ نفر از عناصر قاچاق اصلی مواد مخدر با اشراف اطلاعاتی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در ۲ سال اخیر با آن مواجه بودیم تولید شیشه بود، تاکیدکرد: این مساله زنگ خطر جدی برای کشور و جوانان است و تمام دستگاه ها بایستی پای کار بیایند.

سردار کریمی توضیح داد: ۵۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در ۳ ماهه ابتدایی سال کشف شد. مجموع کشفیات در این سال ۳۰۰ هزار کیلو گرم بود. توزیع موادمخدر در جهت ضربه زدن به سرمایه های اجتماعی، ایجاد بحران و ضربه زدن به بنیان های اقتصادی و فرهنگی است.

وی افزود: رویکرد اساسی سال ۱۴۰۰ توسعه اشراف اطلاعاتی و همکاری با شرکت های دانش بنیان است.

سردار کریمی گفت: قشر کارگری ما دچار اعتیاد هستند ما هدف گذاری کرده و برنامه های پیشگیری و آگاه سازی خواهیم داشت.

وی بیان داشت: ۸۰۳ نوع مواد مخدر و روان گردان شناسایی شده است. آزمایشگاه پلیس به عنوان مرجع رسمی با وزارت بهداشت و قوه قضاییه همکاری می کنند.

سردار کریمی گفت: ماهیانه ۱۰۰ هزار کیلو گرم مواد مخدر توسط پلیس کشف می شود. بخش اعظم مشکلات به اتباع خارجی بر می گردد که این اتباع از کشورهای جنوب شرق آسیا و غرب هستند که دستگیر شدند.

رییس پلیس مواد مخدر ناجا افزود: فرمانده معظم کل قوا فرمودند که باید کمر قاچاقچیان شکسته شود و نیروی انتظامی بزرگترین دستگاه مقابله ای است .

وی اشاره کرد: ابزار و بنیان مشارکت مردمی در مبارزه با مواد مخدر رویکرد پلیس مبارزه با موادمخدر است. ۱۱۲هزار خبر مردمی را دریافت کردیم.

سردار کریمی بیان کرد: سگ های مواد یاب پلیس سالیانه ۷۰ تن موادمخدر در را کشف می کنند.

سردار کریمی بیان کرد: بزودی نشست هایی با رئیس پلیس هلند به عنوان کشور پیشتاز تولید مواد مخدر روان گردان خواهیم داشت.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: از افرادی که بصورت باندی و شبکه ای اقدام به توزیع موادمخدر می کردند، ۱۷۹ نفر سر باند در عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی گفت: از خانواده ها می خواهم که توجه لازم را به فرزندان خود داشته باشند که جامعه هدف توزیع کنندگان مواد مخدر جوانان و نوجوانان هستند.

وی با اشاره به کشف قرض های لاغری با برند gloria که در اماکن مختلف خرید و فروش میشد و بصورت قاچاق وارد کشور شده بود، ادامه داد: این قرص ها دارای مواد مخدر روان گردان شیشه هست و در آزمایشگاه پلیس مورد بررسی قرار گرفت؛ جامعه هدف این قرص ها بیشتر خانم ها بوده لذا با تبلیغ این قرصها برای تناسب اندام، بیشتر قرصها در آرایشگاه های زنانه توزیع می گردید.

وی ادامه داد: سیگارهای الکترونیک که برای ترک سیگار تبلیغ می شوند با اسانس موادمخدر شناسایی و کشف شد.

سردار کریمی بیان کرد: این قول را میدهیم که ظرف ۴۸ ساعت تمام پاتوقها و نقاط آلوده را پاکسازی کنیم.

سردار کریمی با اشاره به اینکه طبق ماده ۱۶ و ۱۵ موادمخدر که نگهداری معتادان بر عهده دستگاه های مربوطه است، بیان داشت: مجرمین مواد مخدر باید از سایر مجرمین در اردوگاه های خاص و در شرایط سخت نگهداری شوند تا متنبه شوند.

گزارش از ساراپیرانه
انتهای پیام/

307627