آیت الله رییسی:‌

شرایط مردم را به مذاکرات گره نخواهیم زد/ دولت سیزدهم متعلق به جریان خاصی نخواهد بود

نشست خبری حجت  الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران با حضور رسانه های داخلی و خارجی آغاز شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران با حضور رسانه های داخلی و خارجی ( ۳۸۰ نماینده از ۲۰۱ رسانه داخلی و خارجی) آغاز شد.

رئیسی در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت اظهار کرد: حماسه ملت بزرگ ایران در روز بیست و هشتم خردادماه به دنبال حماسه هایی بود که ملت در دوران مختلف خلق کردند و پیامی مهم برای جهانیان داشت. حضور مردم علی رغم گلایه ها بود. این حضور گسترده علیرغم شرایط کرونایی انجام گرفت که جای تشکر دارد. پیام ملت ایران پیام ضرورت تغییر در شرایط اقتصادی بود. پیام ملت ایران مبارزه با فساد و اجرای عدالت در همه جنبه های زندگی بود. انشاالله شرایط به نفع مردم تغییر خواهد کرد. پیام ایران پیام ادامه دادن راه حاج قاسم سلیمانی بود. این پیام برای دولت مردمی باید شنیده شود و به عهدی که بستیم باید وفادار باشیم‌. اطمینان داریم با توکل به خدا و داشته‌هایمان و نیروی انسانی و ذخایر ارزشمندی که داریم انشالله وضعیت و شرایط تغییر می کند.

وی ادامه داد: سیاست داخلی ما بهبود کسب و کار و شرایط معیشتی خواهد بود. نظام اداری کارآمدی را رقم خواهیم زد. حتما شرایط این روزها را تغییر خواهیم داد. نیروهای کارآمد، انقلابی و فساد ستیز را روی کار خواهیم آورد. دولت های مختلف خدماتی ارائه دادند که ارج می دهم. بعد از انقلاب در برخی از حوزه ها به قله هایی دست پیدا کردیم؛ اما در برخی از حوزه ها به‌ دلیل کم توجهی مشکلاتی داریم که از بین آنها اجرای عدالت مهم‌ترین است‌. محور تحول بر اساس گام دوم انقلاب است. باید امید را به مردم بازگردانیم. باید اعتماد مردم برگردد که احساس کنند دولت اعتماد آفرین است و می خواهد معیشت را بهتر کند. هر کسی دلش برای انقلاب بتپد کمک ما خواهد بود. دنیا باید بداند که شرایط جدید پیش روی آنها است. فشار حداکثری روی مردم ما کارساز نشده و باید بدانند که سیاست خارجی ما از برجام شروع نمی شود و به برجام خاتمه نمی یابد.‌ ما تعامل را با کشورها خواهیم داشت.‌

رئیسی افزود: ما معیشت مردم را به دام مذاکره نمی‌دهیم؛ مذاکره باید برای ملت آورده داشته باشد. هر مذاکره‌ای که منافع ملی تامین شود پیش خواهد رفت، ولی شرایط مردم را به مذاکرات گره نخواهیم زد. نتیجه محوری موضوع ما است و مذاکرات باید برای مردم نتیجه داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات اقتصادی موجود و اصلی ترین برنامه شما برای حل این مشکلات پاسخ داد: انشالله در روز نخست کار دولت اعلام می کنیم که تمام بسترهای فساد زا باید خاتمه باید. باید دستگاه های دولتی زمینه های رانت خواری را از بین ببرند و اصلاح کنند. اولین اقدام توجه به زمینه اشتغال و مسکن است و باید حضوری فعال داشته باشیم.

رئیس جمهور منتخب مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در مورد اینکه نظر شما در مورد برجام چیست و چه پیامی برای آمریکا دارید؟ گفت: برجام را باید کشورهای آمریکایی و اروپایی نگاه کنند که چگونه برخورد کردند. من تاکیدم آمریکا این است که تعهد خود را اجرا کنید و به برجام بازگردید. به اروپایی ها هم می گویم تحت تاثیر آمریکایی ها قرار نگیرید و به تعهدات خود عمل کنید. مردم از دولت مردمی انتظار دارند که احقاق حق صورت بگیرد.

رئیسی در خصوص فشار دولت به تولیدکنندگان هم بیان کرد: برای رفع مشکلات در تولید برنامه هایی داریم. شعارهای سال در ۲ سال اخیر درباره رونق تولید بوده است‌ و باید رونق تولید صورت بگیرد. در حال حاضر همه اعتراض دارند. باید نقدینگی کنترل شود. ما تولید را پرجاذبه خواهیم کرد تا مشکلی پیش نیاید.‌ دولت حتما برای اینکه رونق تولید را اجرایی کند برنامه هایی دارد. مالیات را از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد می‌رسانیم.

در انتخابات ۲۸ خرداد ماه سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای ماخوذه به عنوان رئیس جمهور ایران برای ۴ سال آینده برگزیده شد .

307392