پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش دوم

قنادباشی: راه اندازی روابط سیاسی و تجاری ارزشمند با سایر کشورها در اولویت باشد

قنادباشی عنوان کرد: راه های دیپلماتیک که بسیاری از این مسیرها دارای قابلیت صنعتی و پذیرش صادرات ما هستند، در زمان روحانی مسدود شده بود که باید راه اندازی یک روابط سیاسی و تجاری خوب با کشورها صورت گیرد.
تصویر قنادباشی: راه اندازی روابط سیاسی و تجاری ارزشمند با سایر کشورها در اولویت باشد

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در تبیین چالش های بعد از روی کار آمدن آیت الله رییسی، اظهار داشت: مجموعه ای از چالش ها در برابر ایشان است که باید دسته بندی شود و با توجه به دسته بندی ها در مسیر حل و فصل قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهم ترین مساله کشور جنگ اقتصادی و توقعاتی است که مردم دارند و این در حالی است که گروه های رقیب و رسانه های خارجی در حال دامن زدن به این توقعات هستند؛ که مرتفع کردن این مشکلات در راس اولویت های رئیسی قرار دارد. مشکلات اقتصادی ناشی از تلاطم بازارهای جهانی است.

قنادباشی افزود: بیماری کرونا، مهار و واکسینه کردن مردم مسئله مهمی است که به بهترین وجه انجام شود.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در بحث تولید، عوامل تولید، کارهای نیمه تمام در تولید فوریت دارد؛ موانع برداشته شود و جهش تولید صورت گیرد. برنامه فوق العاده برای بالارفتن کیفیت تولید انجام شود.

وی با اشاره به مساله دیگری بیکاری جوانان در ایران که رسانه های خارجی به آن دامن زده و آمار نادرستی از آن ارائه می دهند، بیان کرد: میلیون ها نفر علاقمند به اشتغال داریم که انشاالله آیت الله رییسی گام های موثری را در مرتفع شدن این مسائل برخواهند داشت.

قنادباشی گفت: راه های دیپلماتیک که بسیاری از این مسیرها دارای قابلیت صنعتی و پذیرش صادرات ما هستند، در زمان روحانی مسدود شده بود که باید راه اندازی یک روابط سیاسی و تجاری خوب با کشورها صورت گیرد.

کارشناس مسائل سیاسی توضیح داد: از دیگر مسائل معضل اجتماعی و فرهنگی است که این دولت کمتر به آن پرداخت؛ که آقای رئیسی بایستی این مشکلات را مرتفع گرداند.

گفتگو از ساراپیرانه
انتهای پیام/

307179