جدی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

تیم اقتصادی دولت آینده نباید "کاسب" باشند

یک نماینده مجلس بیان کرد: توقع مجلس از دولت جدید این است که افراد کاربلد آشنا به تولید، تجارت و بازرگانی معرفی شوند و تاجر مسلک و کاسب نباشند. زیرا بیشترین آسیب در دولت‌های گذشته از همین موضوع آغاز شده و در کشور ما میزان رانت بالا است.
تصویر تیم اقتصادی دولت آینده نباید "کاسب" باشند

علی جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، در خصوص تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی و دولت آینده، بیان کرد: 10 جایگاه و سکان مهم اقتصادی در کشور وجود دارد که به تولید و اقتصاد کشور مرتبط است و این اهمیت بالای تیم اقتصادی دولت را منعکس می‌کند.

جدی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت رئیسی باید کاربلد، آشنا به اقتصاد، تولید و تجارت کشور بوده و مسئله مهم تر این است که کاسب نباشند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارها همچنان در اختیار و عهده دولت است. دولت همزمان متصدی کار و ناظر است و همین موضوع باعث می‌شود که در دولت‌های فعلی و گذشته پروژه‌ها به افراد کاسب که به دنبال منافع شخصی و تیم خود می‌باشند؛ واگذار شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: توقع مجلس از دولت جدید این است که افراد کاربلد آشنا به تولید، تجارت و بازرگانی معرفی شوند و تاجر مسلک نباشند. زیرا بیشترین آسیب در دولت‌های گذشته از همین موضوع آغاز شده و در کشور ما میزان رانت بالا است.

جدی گفت: اگر وزرای اقتصادی دولت آینده، به دنبال رانت و سوء‌استفاده باشند؛ وضعیت فعلی در کشور ادامه می‌یابد. بنابراین رئیسی باید افراد پاک را به مجلس معرفی کند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: برای قضاوت در خصوص تیم اقتصادی دولت جدید زود است و افرادی نظیر عبدالملکیان به عنوان یک جوان مطرح است که نیروی توانمندی در حوزه اشتغال است؛ اما طرح ایشان به عنوان یکی از اعضای تیم اقتصادی دولت رئیسی صحیح نیست.

306968