سوپرجامِ بی اهمیت در ایران

دو تیم پرسپولیس و تراکتور روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزارکننده ششمین سوپرجام در تاریخ فوتبال ایران خواهد بود.
تصویر سوپرجامِ بی اهمیت در ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، همانطور که می دانید هر ساله در کشورهایی که فوتبال حرفه‌ای دارند قهرمان لیگ برتر و جام حذفی پس از پایان فصل و پیش از شروع فصل جدید به مصاف هم می‌روند تا به نوعی قهرمان قهرمانان آن کشور تعیین شود اما در ایران هیچ وقت اهمیت چندانی به سوپرجام داده نشده و پس از سال‌ها برگزاری لیگ سطح اول فوتبال (اعم از لیگ تخت جمشید، لیگ آزادگان و لیگ خلیج فارس) تنها شاهد برگزاری ۵ سوپرجام بوده ایم که فقط نتیجه ۳ مسابقه در زمین چمن رقم خورده است. باهم نگاهی به تاریخچه سوپرجام در ایران می اندازیم:

۱- اولین بار شهریور ۱۳۸۴ بود که مسابقه سوپرجام بین فولاد خوزستان و صباباتری تهران برگزار شد. صبا با ۴ گل فولاد را در هم کوبید و قهرمان اولین دوره سوپرجام شد.

۲- دومین سوپرجام ایران پس از ۱۱ سال، بین استقلال خوزستان و ذوب آهن برگزار شد که ذوب آهن به عنوان قهرمان جام حذفی با نتیجه ۴ بر ۲ استقلال شگفتی ساز را شکست داد و قهرمان شد.

۳- سومین سوپرجام ایران بین پرسپولیس و نفت تهران برگزار شد و سرخپوشان با ۳ گل نفتی‌ها را بردند و قهرمان شدند.

۴- چهارمین سوپرجام ایران بخاطر عدم حضور استقلال در این دیدار، با رای کمیته انضباطی و تایید کمیته استیناف و دادگاه CAS، سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد.

۵- پنجمین سوپرجام ایران با توجه به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی و مشخص نبودن رقیب از بین سپاهان و داماش، به این تیم رسید.

306820