بیت کوین و اتریوم در مسیر نزول

قیمت طلا در طول سه روز پایانی هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰ دلار افت کرد، تحلیل‌گران افت قیمت طلا را با سیگنال‌های انقباضی فدرال رزرو مرتبط می‌دانند.
تصویر بیت کوین و اتریوم در مسیر نزول

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت طلای جهانی در شروع معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته در حوالی ۱۸۶۰ دلار قرار داشت هفته کاری بازارهای جهانی را با قیمت ۱۷۶۴ دلار به پایان رساند. قیمت طلای جهانی نزدیک به ۹۶ دلار معادل حدود ۵.۲ درصد طی سه روز افت کرد.

هفته گذشته هفته خوبی برای طلا نبود. تحلیل‌گران افت قیمت طلا را با سیگنال‌های انقباضی که فدرال رزرو ارسال کرد مرتبط می‌دانند. فدرال رزرو اعلام کرد که در نشست ماه‌های آتی خود موضوع انقباضی کردن سیاست‌های پولی را بررسی خواهد کرد. برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا احتمال می‌دهند که در اواخر سال ۲۰۲۲ نخستین افزایش نرخ بهره اعمال شود. شاخص دلار همراه با این سیگنال‌های انقباضی در حال تقویت شدن است و واکنش فلز زرد رنگ به این اتفاق منفی است.

بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ هزار و ۹۶۰ دلار و کمترین قیمت آن ۳۴ هزار و ۹۳۳ دلار ثبت شده است. تغییرات قیمتی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۶۷۲ میلیارد دلار بود.

دومین ارز دیجیتال محبوب دنبا یعنی اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته بازدهی منفی داشت. اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۲ هزار و ۳۳۸ دلار و ۲ هزار و ۱۴۷ دلار نوسان کرد و سرمایه بازار آن در ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه عصر به وقت ایران در حوالی ۲۶۲ میلیارد دلار قرار داشت.

306808