خدمات درمانی در تمام مراکز با کارت ملی ارائه می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: با توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت، خدمات درمانی و پزشکی در تمامی مراکز درمانی خصوصی و دولتی استان اردبیل بدون نیاز به دفترچه کاغذی و فقط با ارائه کارت ملی به بیمه شدگان ارائه می‌شود.
تصویر خدمات درمانی در تمام مراکز با کارت ملی ارائه می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سید وحید خلیل اللهی درباره توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت در این استان افزود: با توسعه گام به گام طرح نسخه‌نویسی الکترونیک، از اول تیر ماه ۱۴۰۰ چاپ دفترچه کاغذی متوقف شده و بیمه شدگان فقط با ارائه کد ملی خدمات را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: حذف تدریجی دفترچه کاغذی بیمه سلامت با هدف استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی از اول اردیبهشت ماه امسال در استان اردبیل آغاز شده است. بر این اساس، حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت آغاز و از ابتدای خرداد هم نوبت به صندوق روستاییان رسید و از ابتدای تیر ماه هم سایر صندوق‌ها از جمله صندوق بیمه سلامت سایر اقشار و صندوق بیمه سلامت کارکنان دولت مشمول این طرح شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد: از نیمه دوم سال جاری باید تمامی بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مراکز آزمایشگاهی، سونوگرافی و مراکز درمانی خصوصی و دولتی فقط نسخ الکترونیکی صادر کنند، زیرا بیمه سلامت نسخ کاغذی صادر شده را پذیرش نمی‌کند و هزینه‌ای برای آن پرداخت نخواهد شد.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد نسخ دراین استان توسط پزشکان دارای مطب خصوصی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و فقط سه درصد از پزشکان استان تاکنون به دلایل مختلف این طرح را اجرا نکرده‌اند. برای تشویق مراکز و موسسات درمانی و پزشکان برای استفاده از نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده که در اولویت قرار دادن پرداخت مطالبات طرف‌های قرارداد از جمله این اقدامات است.

خلیل اللهی گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، آموزش‌های لازم به متولیان مراکز و موسسات درمانی و پزشکان در استان داده شده و در یک سال گذشته، ۶۰ کارگاه آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه برگزار شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل اظهار کرد: با مراجعه بیمار به مراکز درمانی و ارائه کد ملی و دریافت خدمات از سوی پزشک، کد پیگیری به تلفن همراه سرپرست خانوار جهت دریافت دارو از داروخانه یا انجام آزمایش در آزمایشگاه‌ها ارسال می‌شود.

وی افزود: سامانه ثبت و پیگیری بیمه شدگان طراحی شده که تمامی درخواست‌ها را برای رسیدگی به بیمه سلامت ارسال می‌کند. تمام بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از اعتبار داشتن دفترچه بیمه خود اطمینان پیدا کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد: همچنین تمامی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند برای مشاهده سوابق خدمات پزشکی و درمانی تجویزی خود به آدرس اینترنتی https://eservices.ihio.gov.ir/esc مراجعه کنند.

306704