معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

هیچ برنامه‌ای برای ثبت‌نام مجدد مسکن ملی تا 2 سال آینده متصور نیستیم

مسکن یکی از نیازهای پایه و اساسی همه افراد و خانوارهاست که مطلوبیت آن نقش مستقیمی در کیفیت زندگی دارد. از این رو همه جوامع به نوعی با مشکل مسکن مواجه هستند. در حال حاضر، مشکل تامین مسکن، به ویژه برای اقشار کم‌درآمد، به عنوان یکی از چالش‌های اساسی کشورها محسوب می‌گردد. لذا، دولت‌ها با ویژگی‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای حل کردن مسائل مربوط به مسکن اقدام نموده‌اند و در این راستا، از سیاست‌های متنوعی بهره گرفته‌اند. در ایران نیز عوامل بسیاری موجب پیدایش و تشدید مشکل تامین مسکن گردیده‌اند که به فراخور آنها سیاست‌هایی اتخاذ شده است.
تصویر هیچ برنامه‌ای برای ثبت‌نام مجدد مسکن ملی تا 2 سال آینده متصور نیستیم

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، یکی از این سیاست‌های اتخاذ شده طی حدود دو سال اخیر سیاست احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن بوده است که نور امیدی در دل افرادی بوده که دغدغه آنها ایجاد یک سرپناه و رهایی از آوارگی و خانه به دوشی بوده است. این طرح که دراستان‌های مختلف کشور به اجرا درامده تبدیل به یکی بحث‌های داغ در میان مردم شده است. در استان زنجان نیز این طرح با استقبال بسیار خوبی مواجه شد که موجب تمدید دوباره و سه‌باره این طرح شد. اما پرسشی که اینجا مطرح می‌شود این است که سهمیه اختصاص یافته به این استان چقدر است؟ آیا این طرح مجدد با توجه به خواهان زیاد آن در استان برای بار دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود؟

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از اتمام مهلت ثبت‌نام برای طرح مسکن ملی در صائین قلعه و سلطانیه طی 2 روز گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای ثبت نام مجدد مسکن ملی تا 2 سال آینده متصور نیستیم.

سعید شاهین فر در گفت‌وگو با رسانه پرسون از زنجان، با بیان اینکه زنجان بسیار جلوتر از برنامه خود برای ثبت‌نام در مسکن ملی قدم برداشته است، اظهار کرد: این استان تا 2 سال آتی هیچ برنامه‌ای برای ثبت‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار خود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص علت شروع ثبت‌نام دوباره در شهرهای صائین قلعه و سلطانیه عنوان کرد: در شهرهای صائین قلعه و سلطانیه زمین وجود داشت اما متقاضی نداشت به همین علت فرصت ثبت‌نام مجدد به این شهرستان‌ها داده شد.

وی در خصوص تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ملی در شهرهای صائین قلعه و سلطانیه افزود: در ادامه روند ثبت‌نام مسکن ملی برای شهرستان‌های فوق، ثبت نامی‌ها در تهران مورد پایش قرار می‌گیرد و سپس نتایج آن به استان اعلام خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه قسمت عمده ثبت نامی‌ها یا به عبارتی بیش از ۹۸ درصد ثبت نامی‌ها در زنجان اتفاق افتاده، تاکید کرد: ثبت نام استان زنجان در طرح اقدام ملی بیش از سایر استان‌ها بوده است.

شاهین فرد با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت زنجان در مراحل نخست ثبت‌نام طرح اقدام ملی برای این استان ۱۵۰۰ نفر سهمیه جهت ثبت‌نام در مسکن ملی اختصاص داده شده بود، افزود: اما به دلیل استقبال زنجانیان از طرح مسکن ملی طی رایزنی‌های انجام شده استاندار با معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی این سهمیه به ۵۰۰۰ واحد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پس از ارتقای سهمیه مسکن ملی از 1500 به 5000 باز هم تقاضا در میان هم استانی‌ها جهت ثبت‌نام در طرح مسکن ملی به وفور بود، ادامه داد: به همین جهت مجدد سهمیه استانی از 5000 واحد به 14000 واحد افزایش پیدا کرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص وضعیت ثبت‌نام مسکن ملی در دیگر شهرهای کشور عنوان کرد: ۲۴۰ شهر ظرفیت خود یا به عبارتی تکلیف مشخص شده خود را در خصوص طرح اقدام ملی مسکن انجام نداده بودند به همین سبب مجدد فرصت ثبت‌نام در اختیار این شهرها قرار داده شد.

شاهین فر با بیان اینکه سامانه ثبت‌نام مسکن ملی در سال ۹۸ برای هم استانی‌ها باز و فعال بوده است، تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام مسکن ملی در این استان نبوده است از این جهت این استان تا حداقل دو سال آینده هیچ برنامه‌ای برای ثبت‌نام مجدد مسکن ملی متصور نیست تا انشاالله این 14000 پروژه به نتیجه رسند.

وی تصریح کرد: در کنار واحدهای ثبت‌نام شده تعدادی پروژه نیز برای دهک‌های یک تا سه از طرف نهادهای حمایتی به ما اعلام شده است که باید برای آنها نیز فکری شود.

فاطمه شمشیرگر _استان زنجان

306566