فعالیت تمامی واحدهای راکد شهرک سنگتاب سیمرغ مازندران

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سیمرغ گفت که تمامی ۹ واحد راکد مستقر در شهرک صنعتی سنگتاب این شهرستان در دولت تدبیر و امید با شناسنامه‌دار شدن به مدار تولید بازگشته‌اند.
تصویر فعالیت تمامی واحدهای راکد شهرک سنگتاب سیمرغ مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، چنگیز گلدوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : ناحیه صنعتی سنگتاب سیمرغ از طرف استانداری و فرمانداری به عنوان پایلوت ناحیه صنعتی بدون داشتن واحد تعطیل و راکد انتخاب شده است و طی چهار سال گذشته تمامی واحدهای راکد در درجه اول شناسنامه دار شدند و سپس مشکلشان حل شد و به چرخه تولید باز گشتند.

وی توضیح داد : یکی از واحدهایی که اوایل سال ۹۸ با ۴۹ درصد سهم به سرمایه گذار جدید واگذار شد ، واحد سرنگ سازی بود که در این واحد ۱۰ نفر مشغول به کار شدند.

رئیس اداره صنعت سیمرغ افزود : شرکت آرمان سازه که تولید کننده محصولات کشاورزی بود سال ۹۸ به سرمایه گذار جدید واگذار شد و در دوره جدید این واحد از طریق به کارگیری چهار نیروی انسانی در حال تولید کف پوش های پلاستیکی است.

وی ادامه داد : واحد راکد گرماگستر که رادیاتور تولید می کرد، در سال ۹۹ به سرمایه گذار جدید برای راه اندازی سورتینگ واگذار شد و این واحد هم به اشت غال پنج نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت دارد .

گلدوست از شرکت پاپیتال سوادکوه به عنوان دیگر شرکت راکد مستقر در سنگتاب نام برد و گفت: این واحد هم سال ۹۹ به سرمایه گذار جدید واگذار شد و در زمینه شیر و تولید محصولات لبنی فعالیت دارد.

وی افزود: شرکت پادمهر خزر که در گذشته به تولید سردخانه می پرداخت در سال ۹۹ با پرداخت پنج میلیارد ریال برای استخراج بیت کوین به سرمایه گذار جدید واگذار شد و اکنون با پنج نیروی انسانی مشغول فعالیت است.

این مسئول از واگذاری یک زمین خالی واقع در شهرک صنعتی سنگتاب به یک سرماه گذار جدید برای تولید مبل و صندلی خبر داد و گفت: یک واحد تولیدی راکد دیگر جعبه و کارتن هم به سرمایه گذار جدید برای افزایش تاسیسات و تجهیزات جهت ادامه همین فعالیت واگذار شد و از محل بسته رونق تولید به این سرمایه گذار هم ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

گلدوست در پایان از واگذاری واحد راکد فولاد نور بشل به یک سرمایه گذار جدید خبر داد و افزود که سرمایه گذار جدید با دریافت تسهیلات ۱۷ میلیارد ریالی در محل این کارخانه سورتینگ راه اندازی کرده که ۴۰ نفر در آن مشغول کار شدند.

در شهرک صنعتی سنگتاب ۴۷ واحد فعال است.

منبع:ایرنا

306108