ایجاد 2465 شغل برای مددجویان بهزیستی البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز از ایجاد شغل برای ۲ هزار و ۴۶۵ نفر از مددجویان خبر داد.
تصویر ایجاد 2465 شغل برای مددجویان بهزیستی البرز

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، اسدالله حیدری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از طریق اعلام شماره تماس و راه اندازی سامانه و ارسال پیامک به مددجویان متقاضی شغل از میان زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیصی، معلولین قابل بازتوانی و معتادین بهبود یافته در استان البرز و شهرستان‌های تابعه تعداد ۵۰۰ نفر از مددجویان متقاضی شناسایی شدند.

وی افزود: از طریق واگذاری این لیست اسامی به مؤسسه خیریه اشتغال‌زایی، این افراد به چندین شرکت، کارگاه و مؤسسه معرفی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: از این تعداد ۱۸۳ نفر جذب و مابقی در مرحله ارزیابی نیرو در شرکت‌های مذکور می‌باشند که نتیجه آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اشتغال ایجاد شده و ثبت شده در سامانه پورتال استان البرز در سال ۹۹ به تعداد ۲۴۶۵ نفر بوده که از این تعداد ۲۰۳۶ نفر ایجاد اشتغال از طریق پرداخت وام‌های خوداشتغالی، مشاغل خانگی و کارفرمایی، استخدام ۳٪ معلولین در دستگاه‌های دولتی، جذب نیرو در کاریابی‌ها، مراکز غیر دولتی ماده ۲۶ و ماده ۲۸، گروه همیار و تعاونی‌های فراگیر بوده است و تعداد ۴۲۹ نفر دیگر نیز از طریق پرداخت حق بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و تثبیت مشاغل مددجویان می‌باشند.

حیدری در خصوص پرداخت وام‌های بهزیستی از محل بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه در استان البرز گفت: از این طریق در سال ۹۹ تعداد ۱۱۹۹ نفر به مبلغ ۵۵ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان از گروه هدف بهزیستی تسهیلات دریافت کردند.

وی متذکر شد: مددجویان زیر پوشش بهزیستی البرز می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۰۹۹۲۸۵۲۸۰۰۹ ارسال کنند و همکاران ما در اسرع وقت با وی تماس گرفته و پس از دریافت شرایط و رزومه به کارفرمایان، کارخانجات و کارگاه‌های مرتبط با شرایط ایشان معرفی خواهند کرد.

منبع:مهر

306094