اعتراف بازیگر فیلم «خورشید» به قلیان کشیدن

بازیگر نوجوان فیلم «خورشید» و برنده جایزه بهترین بازیگر جوان جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۲۰، گفت: بعد از بازی در فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی یک روح‌الله‌ی دیگری شده‌ام. قبلا قلیان می‌کشیدم
تصویر اعتراف بازیگر فیلم «خورشید» به قلیان کشیدن

به گزارش سایت خبری پرسون، بازیگر نوجوان فیلم «خورشید» و برنده جایزه بهترین بازیگر جوان جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۲۰، گفت: بعد از بازی در فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی یک روح‌الله‌ی دیگری شده‌ام. قبلا قلیان می‌کشیدم ولی الان کتاب می‌خوانم. انگار از نو متولد شده‌ام.

روح‌الله زمانی متولد سال ۱۳۸۴ بازیگر نوجوان ایرانی است که در نخستین تجربه بازیگری خود در فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی جلوی دوربین رفت و توانست با بازی درخشانش نظر مثبت اهالی رسانه و منتقدان را به خود جلب کند. مجیدی بازیگران فیلمش را از میان کودکانی که در خیابان دستفروشی می‌کردند انتخاب کرد. روح الله یکی از آن کودکان بود که از دستفروشی بود که به بازیگری رسید.

او با بازی درخشان خود در فیلم خورشید موفق شد عنوان بهترین بازیگر جوان جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۲۰ را به خوداختصاص دهد.

وی گفت: بعد از خورشید یک روح الله دیگری شده ام. انگار از نو متولد شده ام. قبلا قلیان می کشیدم؛ الان کتاب می‌خوانم.

زمانی اضافه کرد: کتاب شازده کوچولو را الان دارم می‌خوانم. ساعت ۴ صبح امروز ۲۰ صفحه‌اش را خواندم. این کتاب خیلی به من کمک کرد. خیلی چیزها یاد گرفتم. یک نفر در یکی از کتابفروشی‌های خیابان انقلاب با من رفیق است. کتاب‌های قدیمی می‌فروشد. او این کتاب را به من معرفی کرد. گفت کتاب خواندن را از شازده کوچولو شروع کن.

به گفته وی درس و مشقم را دارم ادامه می دهم. تا هشتم خوانده بودم. ولی سر کلاس معمولا خواب بودم. یک سال مدرسه نرفتم. الان کلاس نهم هستم. دوست دارم در سینما یک جایی داشته باشم. دوست دارم وقتی بازی می‌کنم، بتوانم خودم چهار کلمه به دیالوگ‌ها اضافه کنم. اگر کسی در سینما بی‌سواد باشد زمین می‌خورد. من اگر باسواد بشوم بهتر بازی می‌کنم. گری مک کندری، کارگردان سینما می‌گوید می‌شود سینما را در یکی دو هفته یاد گرفت. ولی برای کامل یاد گرفتن باید یک عمر در سینما تلاش کنی.

وی عنوان کرد: بعضی‌ها به من می گویند آقا روح‌الله دو سال دیگر که خیلی معروف شدی، ما را تحویل بگیری. تقصیر بازیگران است که بعضی وقت‌ها خودشان را می‌گیرند. من اگر معروف بشوم اصلا مغرور نمی‌شوم. اگر کسی معرفت داشته باشد، دنیا را که به او بدهی هیچ تغییری نمی‌کند.

306069