مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، فرصتی برای خلق تعلق‌ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، فرصتی برای خلق تعلق‌ها است گفت: در مدت زمان اختصاص شهرهای خلاق به هر شهر باید ایده‌های نوین ارائه شود.

تصویر شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، فرصتی برای خلق تعلق‌ها است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدربیع احمدخانی شامگاه دیروز (۲۵ خردادماه) در جلسه برنامه‌ریزی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر استان، اظهار کرد: در شهر خلاق، کار ذهنی بر کار فیزیکی غلبه دارد و فرهنگ و هنر از ویژگی‌های آن بوده و شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، فرصتی برای خلق تعلق‌ها است.

وی افزود: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پدیده‌ای است که بر مبنای تحقق برنامه‌ها احیا شده است و معرفی یک شهر در شبکه شهرهای خلاق باعث برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در آن شهر می‌شود و این عوامل قطعاً باعث می‌شود که استعداد هنرمندان آن شهر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و شکوفا شود.

این مسئول با بیان‌ اینکه در شاخص شهرهای خلاق متغیرها و مولفه‌هایی مطرح است که در آن‌ها جایگاه فرهنگ و هنر اساسی و مهم است، تصریح کرد: پنج طرح از استان زنجان برای شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارسال شده‌ بود که این طرح‌ها شامل پایتخت غزل ایران، پایتخت صنایع‌دستی، شهر خلاق در حوزه ادبی، پایتخت رویدادهای بین‌المللی عکاسی و شهر جهانی نان است که از مجموع طرح‌های ارسالی، دو مورد پایتخت صنایع‌دستی و طرح شهرهای خلاق فرهنگ و هنر حوزه ادبیات برای زنجان تصویب شده است که باید از ظرفیت ایجاد شده برای معرفی استان استفاده کنیم.

احمدخانی ادامه داد: مدت زمان اختصاص شهرهای خلاق به هر شهر دو سال است و در این مدت باید ایده‌های نوین ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به انتخاب زنجان به‌ عنوان شهر جهانی ملیله، گفت: این موضوع یک ظرفیت بزرگ برای استان است که می‌توانیم از آن در راستای معرفی استان بهره بگیریم و دبیرخانه دائمی صنایع‌دستی را در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح «زنجان، پایتخت غزل ایران» و بیان اینکه برای کسب این عنوات نیز مقدمات کار را فراهم ساخته و در حال برگزاری نخستین جشنواره دو سالانه منزوی هستیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با طرح استان با عنوان «پایتخت رویدادهای بین‌المللی عکاسی» نیز استان زنجان ظرفیت‌های خوبی دارد که امیدواریم به خوبی از آن استفاده شود.

منبع: ایسنا

306041

مطالب مرتبط