تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

آئین تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اسلامی دیروز یکشنبه ۱۲ دی در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که در ادامه گزارشی از این مراسم را می خوانید.
تصویر تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌مراسم گفت: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقش بسیار مهم و حیاتی برای مجموعه های دولت دارد. در کمیسیون فرهنگی دولت و همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه نهادهای سیاستگذار، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در حوزه های فرهنگی به نتایج پژوهش‌های علمی و متقن پژوهشگاه نیاز داریم. پژوهش‌های پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در جلسات هیئت دولت ارائه می‌شود. سرعت و دقت پژوهش ها به ویژه در حوزه های رصدی و کار پیمایشی به عنوان پشتوانه محکم برای مجموعه‌های فرهنگی کشور به شمار می آید.

وی افزود: نیازمند فهم مسائل فرهنگی هستیم، از آقای زائری به عنوان رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات خواست تا گزارش های اقدامات پژوهشی این پژوهشگاه را به صورت فصلی به این وزارتخانه ارائه دهد. همچنین رئیس پژوهشگاه باید به حوزه تولیدات که از موضوعات مهم است نیز توجه داشته و در جهت ارتقای کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری این وزارتخانه قرار بگیرد. پیمایش فرهنگی نیز کار مهم و اصلی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که باید با دقت بیشتری آن را پیگیری کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همچنین باید همکاری با موسسات علمی و پژوهشی متناسب را افزایش دهد و وظیفه من نیز به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در مسیر توسعه داخلی و ارتقای پژوهشگاه تلاش کنم. پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات باید به جذب هیات علمی بپردازد تا این پژوهشگاه در تراز یک پژوهشگاه علمی و دانشگاهی باشد. همچنین پژوهشگاه باید با شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از پیشران های تحول در نظام حکمرانی فرهنگی کشور در راستای تحول اقدامات پژوهشی همکاری داشته باشد.

در ادامه این‌مراسم، محمد سلگی رئیس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز طی سخنانی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های چهار ساله مدت حضور خود در این پژوهشگاه گفت: در این مدت تلاش شد تا قدم های مهمی در حوزه پژوهشی و علمی برداشته شود که از آن جمله می توان به ۵۰ پروژه کاربردی با وزارتخانه اشاره کرد. همچنین در این مدت شورای پژوهشی وزارتخانه راه‌اندازی شد که منشاء آثار فرهنگی مهمی بود.

وی افزود: فعالیت با استان‌های مختلف کشور که مغفول مانده بود در این مدت آغاز و تولید «داده» و راه اندازی دفتر نظرسنجی از دیگر اقداماتی بود که بر همین اساس ۴۲ طرح مختلف نیز در بخش نظرسنجی انجام شد. مطالعات کیفی را در دستور کار قرار دادیم. در این مدت مرکز رصد را راه‌اندازی کرده و برای مرجعیت یابی پژوهشگاه در مراکز فرهنگی تلاش شد با مراکز مختلف و اصلی فرهنگی کشور از جمله دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی همکاری داشته باشیم.

قاسم زائری رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات هم در این‌مراسم گفت: ماموریت اصلی این پژوهشگاه توجه به نیازهای وزارت فرهنگ در مسئله مبتلابه است که در دستور کار پژوهشگاه در دوره جدید قرار خواهد گرفت. این پژوهشگاه یک موسسه پژوهشی است. با حمایت وزیر و همت همکاران بتوانیم به توسعه نیروی انسانی و فضای فیزیکی نیز بپردازیم.

وی افزود: این شوراها می‌توانند بهتر به تقویت پژوهش در استان‌ها بپردازند زیرا با مسائل فرهنگی منطقه خود آشنایی بیشتری دارند و قادر خواهند بود تحلیل مناسبی را به مرکز منتقل کنند.

در پایان این‌مراسم وزیر ارشاد با اهدای لوحی از خدمات محمد سلگی رئیس پیشین پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات اسلامی تقدیر و در ادامه حکم انتصاب قاسم زائری را به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات به وی ابلاغ کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

378534