مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه:

از آغازکرونا به نیازمندان هشت میلیارد تومان کمک معیشتی کرده ایم

بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با امکاناتی مثل دستگاه اکسیژن و ویلچر برای نیازمندان به کمک خیرین در استان کرمانشاه راه اندازی شده است.
تصویر از آغازکرونا به نیازمندان هشت میلیارد تومان کمک معیشتی کرده ایم

به گزارش پرسون ازکرمانشاه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خونی توسط جمعیت هلال احمر این استان در زمان شیوع کرونا اهدا شد.

فرزین معتمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال احمر استان که با حضور عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سرسرای جمعیت هلال احمر این استان برگزار شد، اظهار کرد: مرکز هلال احمر کرمانشاه از آغاز شیوع کرونا ۸ میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان این استان کمک معیشتی پرداخت کرده که ۴ میلیارد تومان آن برای بیماران کرونایی بوده است.

وی افزود: بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با امکاناتی مثل دستگاه اکسیژن و ویلچر برای نیازمندان به کمک خیرین در استان کرمانشاه راه اندازی شده، کرمانشاه از نخستین استان‌هایی است که این بانک امانات در آن احداث شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی با اهدای ۶ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر هر کدام به قیمت ۲۰۰ هزار تومان و رتبه برتر آموزش و پژوهش در کشور با آموزش بیش از ۱۵ هزار سرباز وظیفه از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر کرمانشاه یک سال گذشته ۵۸۰ حادثه جاده‌ای، ۱۶۷ حادثه کوهستانی، ۱۵ حادثه سیل و آبگرفتگی، ۶۷ نفر گیر افتاده در برف و کولاک مناطق کوهستانی و ۶ مورد آتش سوزی را امدادرسانی کرده و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر حادثه دیده کمک شده و جان ۱۳۰ نفر را نجات داده است.

معتمدی با بیان اینکه ۱۷ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار جمعیت هلال احمر در استان کرمانشاه فعال است افزود:
یک سال گذشته ۲۹۲ خانه هلال روستایی برای آموزش کمک‌های اولیه و خدمات پزشکی به روستاییان احداث شده و دیوار حائل هلال احمر شهر پاوه با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هم در سال جاری بازسازی شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار نفر به صورت داوطلب در این مرکز عضو بوده که ۵۴۰ نفر از آن‌ها در پایگاه‌های استان و یک هزار نفر هم در طرح‌های هلال احمر فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۳۶ پایگاه سلامت برای آموزش بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونایی و کمک به بیماران کرونایی احداث شده است.

معتمدی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با ۴۸۰ پرسنل، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خونی در زمان شیوع ویروس کرونا اهدا کرده است.

منبع: مهر

305923

مطالب مرتبط