فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد:

کشف کلاهبرداری ۸۰ میلیاردی در همدان


فرمانده انتظامی استان همدان از کشف کلاهبرداری به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال خبر داد.
تصویر کشف کلاهبرداری ۸۰ میلیاردی در همدان

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، امیری فرمانده انتظامی استان همدان گفت: برابر اخبار واصله مبنی بر اینکه شخصی با تاسیس شرکت سرمایه گذاری در شهر همدان اقدام به کلاهبرداری می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی همدان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد، متهم از افراد معتمد است و با جلب اعتماد افراد اقدام به جمع آوری مبالغ هنگفتی در قالب سرمایه گذاری در بورس و ملک با سود نامتعارف کرده است.

امیری با اشاره به اینکه تعدادی از مالباختگان به علت تعطیلی شرکت اقدام به شکایت از متهم کرده اند ادامه داد: مقام قضایی با ارائه اسناد و مدارک پرداختی توسط ۷۹ نفر از مالباختگان، دستور جلب متهم را صادر کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی و به کارگیری شگرد‌های پلیسی متهم در حالی که قصد داشت از همدان خارج شود در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

وی گفت: از متهم در خصوص بزه ارتکابی تحقیقات به عمل آمد که مشخص شد به روش سرمایه گذاری به سبک شرکت‌های هرمی، مبالغ را از افراد جدید اخذ و به عنوان سود به افراد قبلی پرداخت و قسمتی از سرمایه را نیز در شمال کشور برای خرید زمین و اسب هزینه کرده است.

امیری با توصیه به شهروندان گفت: افراد کلاهبردار با پرداخت سود‌هایی نامتعارف، افراد را به طمع می‌اندازند و پس از جلب اعتماد آنان و در فرصتی مناسب، پس از جمع کردن پول‌های مردم به مکانی نامشخص متواری می‌شوند که در این پرونده با هوشیاری یکی از مالباختگان و سرعت عمل کارآگاهان پلیس، متهم دستگیر و قسمت قابل توجهی از اموال به صاحبانشان بازگردانده شد.

305895