معاون اقتصادی استانداری:

ایلام در صنعت کشاورزی مستعد است

معاون استاندار ایلام گفت: استان ایلام در صنعت کشاورزی و دام پروری بسیار مستعد پیشرفت است و باید نگاه ویژه ای به این صنعت در بین مسئولان استان شکل بگیرد.

تصویر ایلام در صنعت کشاورزی مستعد است

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، جهانگیر رستمزاد؛ معاون امور اقتصادی استانداری ایلام در نشستی که با موضوع خرید دام مازاد عشایر استان برگزار گردید، با تاکید حمایت از عشایر و روستائیان، ابراز کرد: در حال حاضر به دلیل خشکسالی و کاهش بارش باران و برف در ماه‌های اخیر، شرایط اقتصادی عشایر در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: از این رو دولت قصد دارد در گام اول برای حمایت از قشر عشایر کشور، دام مازاد را از آن ها خریداری کند و سهم استان ایلام در این طرح ابتدا 57 هزار راس می باشد.

معاون اقتصادی استانداری ایلام ضمن انتقاد از تخلفات صورت گرفته در حوزه قاچاق دام، اظهار داشت: مواردی دیده شده است که دلالان با قیمت های پایین دام را از عشایر سخت کوش خریداری کرده و با قیمت بالاتر روانه بازار کرده اند. به همین علت باید هر چه سریع تر پشتیبانی امور دام استان نسبت به خریداری دام از عشایر اقدام کند.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اهمیت عشایر برای کشور، گفت: عشایر قشر زحمت کش و سخت کوشی هستند و دولت باید تمهیدات لازم را برای خرید دام مازاد آن‌ها را فراهم کند.

رستمزاد با تاکید بر آماده سازی کشتارگاه استان و تدابیر لازم برای خرید دام از عشایر، مطرح داشت: عشایر نباید در سختی باشند و کمبود بارش و به تبع آن کمبود علوفه و در آمد کمتر آن ها نسبت به سال قبل باید با طرح های حمایتی مختلف جبران شود.

معاون استاندار ایلام در پایان ضمن اشاره به هفته جهاد کشاورزی و تبریک این ایام، عنوان کرد: استان ایلام در صنعت کشاورزی و دامپروری بسیار مستعد پیشرفت است و باید نگاه ویژه ای به این صنعت در بین مسئولان استان شکل بگیرد.

نوروزی_استان ایلام

305827